자녀들을 위하여 자신을 분별함


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(1)주님은 제자들을 위하여 자신을 분별하셨음

저희를 위하여 내가 나를 거룩하게 하오니 이는 저희도 진리로 거룩함을 얻게 하려 함리니이다.(요17:17)
주님이 하신 말씀을 기억할 것이다. 이것은 거룩한가 그렇지 않은가를 가리켜 말한 것이 아니라
자신을 거룩하게 했느냐를 가리켜 말한 것이다.
주 예수님은 거룩하시다. 그분의 본성은 거룩하시지만 제자들 때문에 그분은 또한 자신을 거룩히 분별하셨다.
이것은 그분이 많은 것을 하실 수 있었고 또 그것이 그분 자신의 거룩과 상충되지도 않았지만
제자들의 연약함은 주님을 지배하였고 주님의 자유를 제한했다.
주님은 많은 일을 하실 수 있었으나 제자들이 오해하고 넘어질까봐 행하지 않으셨다.
이와 마찬가지로 자녀를 가진 모든 사람도 자녀들을 위하여 스스로 거룩히 분별해야만 한다.

(2)함부로 행하거나 말할 수 없음

우리 자신이 보기에 함부로 행할 수 있었던 많은 일들을 이제는 자녀들을 위하여 함부로 행할 수 없다는 것이다.
본래 함부로 할 수 있었던 많은 말들도 이제는 자녀들을 위하여 함부로 말할 수 없다는 것이다.
만일 당신이 자신을 속박할 수 없다면 결코 자녀들을 속박할 수 없다.
많은 일에 있어서 자녀 없는 사람의 자유는 많아야 그  한 사람에게만 해를 준다.
그러나 자녀가 있는 사람의 자유는 그 사람만 아니라 자녀들까지도 파괴한다는 것을 기억하라.
당신의 일평생을 지켜보고 있다.
당신이 세상을 떠날지라도 자녀가 보았던 것은 잊혀지지 않고 속에 남게 된다.

(3)표준 있게 행하라

당신의 도덕에 있어서 자신을 위한 표준을 세워 두어야 한다.
당신의 도덕에 있어서,가정에서의 행위에서,또 인생의 시비에 있어서,고상한 이상에 있어서
그리고 영적인 일에 있어서 자신을 위하여 하나님의 표준을 세워 놓아야 한다.
그리고 여러분 자신은 그 표준들을 따라 엄격히 준행해야 한다.

많은 자녀들이 나빠진 것은 다른이가 잘못 이끌었기 때문이 아니라 부모가 잘못 이끌었기 때문이다.
자녀들이 나쁜데로 이끌려진 것은 도덕적인 표준과 이상의 표준과 영적인 표준이 결핍된 부모에게서 비롯된 것이다.
때때로 자녀들은 당신이 알려준 말을 들을 수도 있고 듣지 못할 수도 있다.
그러나 그들이 당신에게서 본 것은 영원히 잊지 않는다.
당신 앞에서 배운 것을 그는 영원히 간직할 것이다.

당신의 자녀의 그리스도인 일생이 어떤가는 당신의 어떠함에 달렸다.
나는 자기 아들이 문제를 일으켰을 때 다음과 같이 합당한 말을 한 형제를 기억한다.
<그가 바로 나요 내가 바로 그로다.>많은 부모들은 자녀들에게 문제가 생길 때
거기서 당신 자신을 볼 수 있고 자녀들이 자기의 표현인 것을 본다. 자녀가 반사해 낸 것은 바로 당신 자신이다.

(4)사명감을 가져야 함

당신은 결코 주님에게, 그분이 맡긴 다섯 아이 중 셋을 버렸다고 말할 수 없다.
만일 이런 사명감이 없다면 교회는 결코 좋아질 수 없다.
당신의 자녀들은 당신의 가정에서 많은 가르침을 받아왔고 당신이 수십 년간 그들을 다루었기 때문에
최소한 그들을 주님 앞으로 인도해 주어야만 한다.
만일 당신이 자녀들을 다루어오지 않았다면 당신에게는 잘못이 있다.
여러분의 자녀가 어떤가는 부모 된 여러분에게 책임이 있다는 것을 기억하라.

여러분은 내가 말하는 것을 용서하기 바란다.
수십 년 동안 그리스도인에게 있는 가장 큰 실패는 바로 부모에게 있다.
이는 사람들이 별로 상관치 않는 일이기 때문이다. 아이는 어려서 당신 손에 맡겨졌기 때문에 그는 아무 것도 할 수 없다.
당신이 자신을 풀어 놓는다면 그에게도 풀어 놓게 될 것이다.
그러므로 부모는 반드시 자신을 속박하고 자신의 자유를 버려야만 한다.
하나님이 사람의 몸과 영혼을 당신 손에 맡겼기 때문에, 만일 그렇게 하지 않는다면
장래 당신은 당신의 하나님을 뵐 면목이 없게 된다.




AND PETER


생명의 말씀 2011-11-01 / 추천수 0 / 스크랩수 0 http://blog.chch.kr/Stream/34261.html
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Scripture Reading: Mark 16:7; Matt. 28:7

Can you find the difference between these two passages after reading them? The Gospel of Matthew says that after the Lord's resurrection, an angel told the women to tell His disciples of His resurrection. The Gospel of Mark records that the angel asked the women to tell the Lord's disciples and Peter. Oh, the words 'and Peter' cause tears to fall. All of the four Gospels record the story of the Lord's resurrection. But only the Gospel of Mark has the words 'and Peter.' Since John was the one whom the Lord loved, why does the Bible not say 'and John?' Since Thomas was doubtful about the Lord's resurrection, why does it not say 'and Thomas?' The angel did not mention the best disciples or the most needy disciples. He specifically mentioned Peter. Why? What made Peter different from the others?

What kind of person was Peter? Three days before the resurrection, Peter committed a great sin, a sin that would cause the Lord not to confess him before the Father's angels. Peter not only denied the Lord before men, he even denied the Lord before a maid who was despised by others at that time. But the Lord wanted the women to tell the disciples and Peter about His resurrection. The words 'and Peter' have a very deep meaning! If any brother or sister had Peter's experience, they might think: 

"Oh! I have fallen. The sin which I have committed is not a common sin. I am afraid that I cannot draw close to the Lord anymore. The Lord might have already forsaken me. I am afraid that from now on, whenever the Lord has any important thing to do, He will not take me along. I will not be able to have special experiences like I had when I was with Him on the mount of transfiguration. I will not be able to accompany Him like I did in the garden of Gethsemane. I told the Lord that I would die for Him, and the Lord said that before the cock crowed twice, I would deny Him three times. I thought that the Lord misunderstood me. When He was taken, I even cut off a man's ear with a sword, thinking that I could love Him courageously. Yet I fell. I did not fall before the high priest or before the powerful Pilate, but before the questioning of a maid. I denied the Lord once, twice, and finally I even swore in my denial of the Lord. At one time I confessed that He was the Christ, the Son of the living God. At another time I said to Him, "Lord, to whom shall we go? You have words of eternal life" But eventually, I fell just as the Lord was about to be crucified. I committed the great sin of denying Him. Although I cried with regret, I do not know how the Lord is going to treat me. It would have been better if He had not known that I denied Him. But when I denied Him, He turned His back and looked at me. He knew what I had done. What should I do? I dare not come close to Him anymore. Although He loves me, I dare not approach Him because there is a sin which separates me from Him. Perhaps from now on, I cannot be close to Him. Yet, after the Lord resurrected, several women brought back word that they were to specifically tell me about it. Oh, the Lord has not forsaken me, even though I denied Him three times. He does not hate me, nor is He angry with me. His heart was thinking of me. He did not mention anyone but me specifically. It is as though He was only thinking about me. 'And Peter!' 'And Peter!' These words are truly the most beautiful music in the world, the most wonderful tidings! If the Lord had only told the women to tell the disciples, I would have thought that I was no longer worthy of being His disciple and that I was no longer one of His disciples. I would not dare to go see Him. But since the Lord said, 'and Peter,' I know that He still wants me. Although I do not have the strength to go see Him, 'and Peter' encourages me to go. The message brought back by the women is true. The Lord told the angel to mention my name specifically. The Lord did not forsake me. I can still draw near to Him. Let me rise up and go see Him!"

Here was a fallen, sinful Peter, a Peter who had denied the Lord. Yet the Lord specifically mentioned him. This is the gospel! Brothers and sisters, do you know that once the Lord saves you, He saves you eternally? Although you may be discouraged, the Lord will never be discouraged. A sinful person like you may feel shame in turning back to Him, but the One you have sinned against considers that there is nothing wrong in returning to Him. Why should you keep thinking of your failure when He is not concerned with it? If the Lord can remove the veil from your face today, you will not fear Him or be afraid to come near to Him. Peter might have remembered that he said to the Lord, "If all will be stumbled because of You, I will never be stumbled" (Matt. 26:33). He might have also remembered what he said at the lake of Gennesaret, when he saw the glory of the Lord: "Depart from me, for I am a sinful man, Lord" (Luke 5:8). After Peter realized his true condition, how could he dare see the Lord again? He might have remembered the Lord's pleading: "So were you not able to watch with Me for one hour?" He might have heard the Lord's command in his ear: "Watch and pray that you may not enter into temptation" (Matt. 26:40-41). His condition was far below the Lord's requirements. How could he dare to go see Him? But he went to meet the Lord anyway. He dared to go because of the words 'and Peter.' Brothers and sisters, if you know the Lord's intention behind the words 'and Peter,' will you still turn away from Him, instead of turning toward Him? If you realize the profound significance of the words 'and Peter,' you have to come near to the Lord.

Among the four Gospels, only the Gospel of Mark records this matter. Mark was a young man who followed and learned from Peter. The Gospel of Mark was dictated by Peter and written down by Mark. The words 'tell His disciples and Peter' were specifically dictated by Peter. These words might not have been important to other people, but they were very important in Peter's heart. When the Holy Spirit was writing the Bible, He specifically wanted to show us that, even though these few words were considered unimportant by Matthew, Luke, and John, they were very unforgettable and important to Peter who dictated the Gospel of Mark. 'And Peter' had special meaning for him. Each remembrance of these words was sweet. Words of grace are especially memorable to the person who receives the grace.

Brothers and sisters, when you are at the Lord's table meeting remembering the Lord, are you still afraid of God in your heart? Is there any sin separating you from God? You may have deeply wept, repented, and admitted that you disappointed the Lord. But do you dare say to the Lord, "Lord, I come to You!" Please consider this: If He was willing to go to the cross because He loved you, would He stop loving you just because you failed, fell, and backslid? Would the love He had on the cross decrease? It may be very easy for you not to love Him, draw near to Him, or return to Him; but it is impossible for Him to forget you, forsake you, or not love you. 

During the three days after the Lord was crucified, Peter was silent because he had fallen. But the Lord did not forget him. Therefore, if you do not have the strength to come to the Lord, as long as you are willing to believe in His words, He will give you the strength to draw near to Him. If you fall, He can make you rise up again. Although it seems that you will not be able to draw near to Him anymore, remember in faith the words 'and Peter,' and you will be able to draw near to Him. When you want to come close to the Lord, but feel that you are very far from Him and have no strength to come near to Him, you need to remember the words 'and Peter.' The more Peter fell, the more the Lord wanted to remember him. Although Peter dared not come too close to the Lord, the Lord's heart attracted him and kept him from running away from Him. May you not misunderstand the Lord's heart. If you ever hear the words 'and Peter,' you should know that the Lord has not forsaken you. The Lord did not desert Peter, and neither has He forsaken you. 'And Peter' means 'and you!' 'you' who have failed like Peter. May you see the Lord's heart for you. If you see the Lord's heart, you will run toward Him.


 


하나님의 구원하심은 그분의 의에 부합되어야 함 (1)


하나님의 복음 2011-11-01 / 추천수 0 / 스크랩수 0 http://blog.chch.kr/Stream/34254.html
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우리를 구원하는 그분의 구원하심은 반드시 그분 자신에 부합되고 어울리며 합당해야 합니다. 하나님은 결코 그분의 성품과 역사하시는 방법, 그분 자신의 길에 위배될 정도로 우리에게 은혜를 주실 수 없습니다. 우리는 죄인이요 범죄로 충만한 사람들이기 때문에 근본적으로 공의의 사상을 갖고 있지 않습니다. 우리는 우리가 구원받기 위해서는 어떤 방법을 사용해도 된다고 생각합니다. 즉 가로로 된 방법이든 세로로 된 방법이든 다 사용할 수 있고, 좋은 방법이든 나쁜 방법이든 상관 없다고 생각합니다. 원리원칙을 따짐이 없이 다만 구원받으면 된다고 생각합니다. 

사람은 어떻게 구원을 받는가를 주의하지 않고 다만 구원받으면 족하다고 생각합니다. 그들은 수속이나 방법이 어떤가를 주의하지 않고 구원받기만 하면 마음속으로 만족해 합니다. 구원은 대체 어떻게 임하고 어디로 부터 오는지, 옳은 것인지 그른 것인지를 상관하지 않습니다. 이것은 마치 도적이 돈을 손에 쥐는 것만 관심하고 돈이 어디서 오는지는 상관치 않는 것과 같습니다. 그에게는 옳고 그름의 사상이 없고 공의와 불의의 사상도 없습니다. 

그러나 친구들이여, 이것은 우리의 구원의 문제만이 아닌 하나님이 우리를 구원하시는 문제입니다. 비록 우리는 구원받는 것만으로 만족해 할 수 있으나, 하나님은 결코 옳게 구원했는가 그르게 구원했는가에 상관 없이 우리를 구원하기만 하면 된다고 말씀하실 수 없습니다. 하나님이 우리에게 은혜를 주시는 것은 사실입니다. 그분은 우리를 구원하고 우리에게 생명을 주기를 원하시며, 그분 안에는 사랑이 충만하고 또한 우리가 구원받기를 간절히 바라십니다. 그러나 하나님은 우리를 구원하시되 반드시 올바르게 구원하셔야만 합니다. 

그러므로 하나님은 구원하시는 일에 있어서 큰 어려움에 부딪히시게 되셨습니다. 즉 하나님은 사람을 구원하셔야 하는데 어떤 방법으로 구원하셔야 가장 의로울까요? 하나님이 어떤 방법으로 사람을 구원하셔야 그분의 준엄하심에 부합될까요? 구원하는 것은 쉬운 일이나 옳게 구원하는 것은 쉽지 않은 일입니다. 성경은 하나님이 사람을 어떻게 구원하셔야 그분 자신의 의에 부합되는가를 말해줍니다.