행<11>-(63) 우리의 죄들을 용서하시고 우리를 의롭게 하시는 이분은 우리의 구주이실 뿐 아니라, 그분 자신이 우리의 용서이고 의롭게 됨이시다.용서와 의롭게 됨은 모두 하나님에게서 우리에게 이르는 긍휼들이며,..


사도행전 2013-05-31 / 추천수 0 / 스크랩수 0 http://blog.chch.kr/marry1219/48386.html

행 13:38-39 … 바로 이분을 통하여 죄들이 용서받게 된다는 것이 여러분에게 전해지고 있다는 것을 알아야 합니다. 또 여러분이 모세의 율법으로 의롭게 될 수 없었던 모든 일에 있어서도 이분 안에서 믿는 이는 모두 의롭게 된다는 것입니다.

48 그러자 이방인들이 듣고 기뻐하며 주님의 말씀에 영광을 돌렸으며, 영원한 생명을 얻도록 정해진 사람들은 모두 믿었다.

Acts 13:38-39 …Through this One forgiveness of sins is announced to you; and from all the things from which you were not able to be justified by the law of Moses, in this One everyone who believes is justified.

48 And the Gentiles, hearing this, rejoiced and glorified the word of the Lord; and as many as were appointed to eternal life believed.

사도행전13장 38절과 39절에서…죄들이 용서 받는 것(38절)은 부정적인 것을 처리하는 면으로서 우리가 유죄 판결에서 해방되기 위한 것이다. 의롭게 되는 것(39절)은 긍정적인 면으로서, 우리가 하나님과 화목하게 되고 그분께 기쁘게 받아들여지는 것이다.

 

38절과 39절 모두에서 ‘이분’은 부활하시어 하나님의 맏아들, 우리의 구주, 거룩하고 믿을 수 있는 많은 것들이 되신 분이시다. 우리의 죄들을 용서하시고 우리를 의롭게 하시는 이분은 우리의 구주이실 뿐 아니라, 그분 자신이 우리의 용서이시고 의롭게 됨이시다. 용서와 의롭게 됨은 모두 하나님에게서 우리에게 이르는 긍휼들이며, 이 긍휼들은 부활하신 그리스도의 여러 방면들이다. …죄들의 용서와 의롭게 됨을 그리스도와 동떨어진 것으로 결코 생각하지 말라. 용서와 의롭게 됨은 모두 하나님에게서 우리에게 이르는 긍휼들이신 그리스도 자신의 여러 방면이다. (사도행전 라이프 스타디 메시지 38, 322쪽)

In Acts 13:38 and 39…to be forgiven of sins (v. 38) is negative, for our release from condemnation. To be justified (v. 39) is positive, for our reconciliation to God and acceptance by Him.

 

[“This One” in both verses 38 and 39] is the One who has been resurrected to be God’s firstborn Son, our Savior, and the many holy and trustworthy things.

 

The One bywhomwe are forgiven and justified is not only our Savior; He Himself is our forgiveness and justification. Both forgiveness and justification are mercies from God to us, and these mercies are aspects of the resurrected Christ.…Never consider forgiveness and justification as something apart from Christ. Both forgiveness and justification are aspects of Christ Himself as mercies from God to us. (Life-study of Acts, pp. 325-326)

사도행전 15장 1절부터 34절까지는 사람이 모세의 율법에 따라 할례를 받지 않으면 구원받을 수 없다고 주장하는 이들이 야기한 문제를 기록하고 있다(1절). 이 문제에 관해서 사도들과 장로들의 회의가 예루살렘에서 열렸다(1-21절).

 

“많은 토론이 있은 후에, 베드로가 일어나 그들에게 말하였다. ‘ 형제 여러분, 여러분이 아시는 것처럼, 하나님께서 일찍이 여러분 가운데서 나를 선택하시어 이방인들이 내 입을 통하여 복음의 말씀을 듣고 믿게 하셨습니다. 사람의 마음을 아시는 하나님께서 우리에게 성령을 주신 것과 같이 그들에게도 주시어 그들을 증인으로 세우셨고, 믿음을 보시고 그들의 마음을 깨끗하게 하시어 우리와 그들 사이에 아무런 차별도두지 않으셨습니다.’”(행 15:7-9). 믿음으로 우리 마음이 깨끗하게 되는 것에 관한 베드로의 말은 하나님께서 사람의 내적 존재를 깨끗하게 할 수 없는 외적인 율법 규례를 관심하지 않으신다는 것을 가리킨다. 오히려 하나님은 사람의 마음이 내적으로 깨끗하게 되는 것을 관심 하신다. 이것은 마가복음 7장 1절부터 23절까지에서 주님께서 강조하신 것과 부합된다. 사람의 마음을 깨끗하게 하는 것은 오로지 신성한 생명을 가지신 성령에 의해서만 가능할 뿐, 죽은 문자들에 속한 외적인 규례로는 되지 않는다.

 

사도행전 13장 47절은 하나님의 종이신 그리스도를 언급하는 이사야서 49장 6절을 인용한 것인데, 하나님은 그분을 이방인의 빛으로 세우셔서 그분의 구원이 땅 끝까지 이르게 하신다. 사도 바울은 그리스도 안에 있는 하나님의 구원을 수행하는데 있어서 그리스도와 하나였기 때문에, 유대인들의 배척으로 인해 복음이 유대인들에게서 이방인들에게로 향하는 것에 대해 이 예언적인 말씀을 복음 전파 사역을 수행하는 자신에게 적용했다. 주님은 이 땅에서 사역하실 때, 누가복음4 장 24절부터 27절까지에서 완악한 유대인들에게 동일한 표현을 하셨다.

 

계속해서 사도행전1 3장 48절은 “그러자 이방인들이 듣고 기뻐하며 주님의 말씀에 영광을 돌렸으며, 영원한 생명을 얻도록 정해진 사람들은 모두 믿었다.”라고 말한다. ‘ 정해진’이라고 번역된 헬라어 단어는 ‘지명을 받은’이라고 번역될 수 있다. 복음을 배척하는 것은 그 사람이 영원한 생명을 얻을 자격이 없다는 증거이다(행 13:46). 복음을 믿는 것은 그 사람이 영원한 생명을 얻도록 하나님께서 그를 지명하거나 정하셨다는 증거이다. 사람이 구원받도록 하나님께서 정하신 것, 즉 미리 정하신 것은 주권적으로 그분 자신께 속한 것이다. 그러나 그분은 여전히 사람이 자신의 자유 의지대로 행하도록 두신다. 사람이 그분의 구원을 믿느냐 배척하느냐는 사람 자신의 결정에 달려 있다.

 

우리가 영원한 생명을 얻기로 정해졌느냐의 여부는 우리가 복음을 배척하느냐 믿느냐에 의해 명백하게 된다. 만일 여러분이 복음의 말씀을 받아들인다면, 이것은 하나님께서 여러분을 영원한 생명을 얻도록 정하셨다는 증거이다. 그러나 만일 어떤 사람이 복음의 말씀을 배척한다면, 이것은 그가 영원한 생명을 받을 자격이 없고 영원한 생명을 얻기로 정해지지 않았다는 증거이다. 이것에 관해서 하나님은 그분의 권위와 주권을 갖고 계시며, 사람은 자유 의지를 갖고 있다. 한편으로 하나님은 지명하고 지정할 권능을 갖고 계시며, 다른 한편으로 사람은 받아들이거나 거절할 능력을 갖고 있다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 42, 353-354, 메시지 38, 325쪽)

 

Acts 15:1-34 records the trouble caused by those who insisted that one cannot be saved without being circumcised according to the custom of Moses (v. 1). Concerning this matter a conference of the apostles and elders was held in Jerusalem (vv. 1-21).

“When much discussion had taken place, Peter rose up and said to them, Men, brothers, you know that from the early days God chose from among you that through my mouth the Gentiles should hear the word of the gospel and believe. And God, the Knower of hearts, bore witness to them, giving them the Holy Spirit even as also to us; and He made no distinction between us and them, cleansing their hearts by faith” (vv. 7-9). Peter’s word about the cleansing of our hearts by faith indicates that God does not care for outward legalistic ordinances which cannot cleanse man’s inward being; rather, He cares for the inward cleansing of man’s heart. This corresponds to the Lord’s emphasis in Mark 7:1-23. The cleansing of man’s heart can only be by the Holy Spirit with the divine life, not by outward ordinances of dead letters.

 

[Acts 13:47] is a quotation from Isaiah 49:6, which refers to Christ as God’s Servant,whom God makes a light to the Gentiles so that His salvationmay reach to the end of the earth.The apostle Paul, because hewas one with Christ in carrying out God’s salvation in Christ, applied this prophetic word to himself in his ministry of gospel preaching for the turning of the gospel from the Jews, because of their rejection, to the Gentiles. In His ministry on earth the Lord expressed the same thing to the stubborn Jews in Luke 4:24-27.

 

Acts 13:48 continues, “And the Gentiles, hearing this, rejoiced and glorified the word of the Lord; and as many as were appointed to eternal life believed.” The Greek word translated “appointed” also may be rendered “ordained.” To reject the gospel is evidence of one’s being unworthy of eternal life (v. 46); to believe it is proof of one’s being appointed, or ordained, by God to eternal life. God’s ordination or predestination for man’s salvation is sovereignly of Himself. However, He still leaves man to his own free will. Whether man will believe or reject His salvation is left up to man’s own decision.

Whether or not we are appointed to eternal life ismadeevident by our rejecting or believing the gospel. If you receive the word of the gospel, this is a proof that God has appointed you to eternal life. But if a particular person rejects the word of the gospel, this is a proof that he is not worthy of eternal life, that he has not been appointed to eternal life. Concerning this, God has His authority and jurisdiction, and man has a free will. On the one hand, God has the power to assign, to appoint; on the other hand, man has the ability to accept or refuse.(Life-study of Acts, pp. 357, 328-329)

Further Reading: Life-study of Acts, msgs. 38, 41

추가로 읽을 말씀: 사도행전 라이프 스타디 메시지 38

사도행전 라이프 스타디 메시지 41

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php