행<12>-(67) 바울의 생애와 글에서 우리는 서양 문화의 세 요소,곧 히브리 요소,헬라 요소,로마 요소를 볼 수 있다.바울은 이 세 요소로 된 구성체였다.그러므로 그는 히브리 종교,헬라 문화,로마 정치를 포함..


사도행전 2013-05-31 / 추천수 0 / 스크랩수 0 http://blog.chch.kr/marry1219/48391.html

행 9:15 그러나 주님께서 아나니아에게 말씀하셨다. “가거라. 이 사람은 이방인들과 왕들과 이스라엘 자손들 앞에서 내 이름을 전하기 위하여 나에게 선택된 그릇이다.

17 아나니아가 … 그 집에 들어가, 사울에게 안수하며“사울 형제님, 형제님이 오던 길에 형제님에게 나타나신 예수님, 곧 주님께서 나를 보내시어, 형제님이 시력을 되찾을 수 있도록 하시고 성령으로 충일되도록 하셨습니다.”라고 하자,

Acts 9:15 But the Lord said to him, Go, for this man is a chosen vessel to Me, to bear My name before both the Gentiles and kings and the sons of Israel.

17 And Ananias…entered into the house; and laying his hands on him, he said, Saul, brother, the Lord has sent me?Jesus, who appeared to you on the road on which you were coming?so that you may receive your sight and be filled with the Holy Spirit.

다소의 사울을 구원 하신 하나님의 의도는 그분 자신으로 그를 충만하게 하심으로써 그를 뛰어난 그릇으로 만드시는 것이었다. 바울의 글들에서 우리는 ‘그릇’이란 단어의 영적 의미가 발전되는 것을 본다.

 

사울은 자신이 선택된 그릇이라는 것을 아나니아를 통해 알게 되었을 것이다. 다소의 사울이 주님에 의해 선택된 것은 다만 그분의 사도, 그분의 종, 그분의 사역자가 되기 위한 것이 아니었다. 그는 그분의 그릇이 되도록 선택되었다. 사도행전 9장 15절에서 주 예수님은 아나니아에게 이렇게 말씀하고 계신 듯했다. “사울은 선택된 그릇이다. 그는 나를 담을 것이고, 그의 사역은 나를 이방 세계에 전해 줄 것이다.” 우리 모두는 사울이 선택된 그릇이라는 것의 중요성을 보아야 한다.

 

바울의 생애와 글에서 우리는 서양 문화의 세 요소, 곧 히브리 요소, 헬라 요소, 로마 요소를 볼 수 있다. 바울은 이 세 요소로 된 구성체였다. 그러므로 그는 히브리 종교, 헬라 문화, 로마 정치를 포함했다. 그는 이 요소들의 구성체였기 때문에 모든 것을 포함하신 그리스도를 담고 전하기 위한 질그릇으로서 적합했다. 바울은 그러한 그릇이 되기에 충분했다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 26, 218쪽)

God’s intention in saving Saul of Tarsus was to fill him with Himself and thereby make him an outstanding vessel. In Paul’s writings we see the development of the spiritual significance of the word “vessel.”

 

It may have been from Ananias that Saul learned that he was a chosen vessel. Saul of Tarsus was chosen by the Lord not only to be His apostle, His servant, and His minister; he was also chosen to be His vessel. In Acts 9:15 the Lord Jesus seemed to be saying to Ananias, “Saul is a chosen vessel. He will contain Me, and his ministry will be to convey Me to the Gentile world.” We all need to see the importance of Saul being a chosen vessel.

 

In Paul’s life and writings we can see the three elements of western culture?he Hebrew element, the Greek element, and the Roman element. Paul was a composition of these three elements. Therefore, he embodied Hebrew religion, Greek culture, and Roman politics. Because he was a composition of these elements, he became suitable as an earthen vessel to contain and convey the all-inclusive Christ. Paul was adequate to be such a vessel. (Life-study of Acts, p. 217)

 

우리는 몸의 지체들이고, 머리이신 그리스도는 그분께서 성취하시고 달성하신 모든 것으로 이 몸에게 권위를 주시고 기름 부으시고 이 몸을 취임시키셨다. 우리는 이 몸의 지체들이기 때문에, 우리에게 무엇이 필요하든 그것을 위해 몸의 위치에서 몸을 위해, 몸과 함께 설 수 있다. 기도함으로써 우리는 몸에 성취된 모든 것을 우리의 체험을 위해 요구할 수 있다.

 

우리는 우리에게 임하신 그 영께서 어떤 은사로 나타나실 것인지를 관심하지 말아야 한다. 우리는 다만 권위와 능력을 지니게 될 것이다. 그러면 우리가 공허한 말로 헛된 방식으로 말하지 않을 것이다. 우리는 말할 때 권위를 가지고 말하게 된다. 우리는 우리 자신에 의해서가 아니라 하늘들에 계신 분에 의해 권위를 가지고서 일하고 활동할 것이다. 이런 의미에서 우리는 정부의 지원을 받고 활동하는 경찰과 같을 것이다. 우리를 반대하는 이들은 곤경에 처하게 될 것이다. 왜냐하면 우리는 우리 자신에 의해서가 아니라 우리의 ‘제복’, 우리의 권위에 의해 일하기 때문이다. 이것이 성령 안의 침례를 체험한다는 말의 진정한 의미이다.

 

만일 우리가 이 문제에 대하여 분명하다면, 우리의 기도하는 방식이 바뀌게 될 것이다. 우리는 “주여, 여기에 우리는 당신의 몸의 대표자로 있습니다. 우리는 이곳에서 우리 자신에 의해서가 아니라 당신의 권위에 의해 일하고 있습니다. 그러므로 당신께서 사람들을 우리에게 인도하셔야 합니다.”라고 기도할 것이다. 우리는 이렇게 기도하고 믿음으로 요구해야 한다. 우리는 우리의 담대한 말을 경찰관의 말에 비유 할 수가 있다. 경찰관은 권위를 가지고 말하며 다른 사람들은 그에게 복종해야 한다. 우리는 우리의 이상에서 비롯되는 믿음을 사용해야 한다. 우리는 몸이 오순절날에 권위를 가지고 취임하였으며, 우리가 이 몸의 지체들로서 몸 안에서, 몸을 위하여, 몸과 함께 살고 행동하고 있다는 이상을 보게 된다. 우리는 자신에 의해서나 자신을 위해서 아무 일도 하지 않는다. 이러한 식으로 우리는 권위와 능력을 소유하게 된다.

 

사도행전은 삼일 하나님에 의해 거듭나고 삼일 하나님에 의해 권위를 가지고 취임한 한 무리의 사람들에 대한 기록이다. 삼일 하나님은 그들 안에 그들의 생명으로 계시고 그들 위에 그들의 권위와 능력으로 계신다. 그들은 이렇게 행하며 그들 안에 있는 생명에 의해 산다. 이것이 사도행전의 기본적인 사상이다.

(그리스도와 교회의 관점에서 본 신약의 개관(1권), 138-139쪽)

 

We are members of the Body, which has been authorized, anointed, and inaugurated by Christ the Head with all His attainments and obtainments. Since we are members of this Body, we can stand in the position of the Body, for the Body, and with the Body for whatever we need. By praying, we can claim for our experience whatever has been accomplished on the Body.

 

We should not care for what the manifestation of the Spirit upon us will be. Instead, we will simply have authority and power. Then we will not speak things in a vain way with empty words. When we speak, we speak with authority. We will work and do things with authority, not by ourselves but by the One in the heavens. In this sense, we will be like policemen who act with the backing of their government. Those that oppose us will find themselves in trouble, because we do things not by ourselves but by our “uniform,” our authority. This is the real significance of the experience of the baptism in the Holy Spirit.

 

If we are clear about this matter, we will change our way of prayer. We will pray, “Lord, here we are as representatives of Your Body. We are doing things here not on our own but by Your authority. Therefore, You must bring people to us.” We must pray in this way and claim by faith. We may compare our bold speaking to that of a policeman; a policeman speaks with authority, and others must obey him. We must exercise the faith that comes from our vision. We see the vision that the Body has been inaugurated with authority on the day of Pentecost, and we are the members of this Body, living and acting in the Body, for the Body, and with the Body. We do not do things by or for ourselves. In this way we have authority and power.

 

The book of Acts is the record of a group of people who are regenerated by the Triune God and inaugurated with authority by the Triune God. These people have the Triune God within them as their life and upon them as their authority and power. They act in this way and live by the life within. This is the basic thought of the book of Acts. (A General Sketch of the New Testament in the Light of Christ and the Church, Part 1: The Gospels and the Acts, pp. 79-80)

Further Reading: A General Sketch of the New Testament in the Light of Christ and the Church, Part 1: The Gospels and the Acts, ch. 7

추가로 읽을 말씀: 그리스도와 교회의 관점에서 본 신약의 개관(1권) 7장

복음서들과 사도행전 영문판 7장

만유를 포함한 그리스도 27-32쪽

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php