행<1>-(3)승천하신 그리스도께서 그분의 충만을 위한 교회들을 건축하시기 위해 하나님의 왕국을 세우실 수 있도록 그분 자신을 번식시키는 하늘에 속한 사역을 수행하시기 위해 사용하기 원하시는 사람들은....
사도행전
2013-02-01 , 조회 (99) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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행 1:8 그러나 성령께서 여러분 위에 임하시면 여러분이 능력을 받아, 예루살렘과 온 유대와 사마리아에서, 그리고 땅 끝까지 이르러 내 증인이 될 것입니다.

2:32 이 예수님을 하나님께서 살리셨으며, 우리 모두가 이 일의 증인들입니다.
 

Acts 1:8 But you shall receive power when the Holy Spirit comes upon you,and you shall be My witnesses both in Jerusalem and in all Judea and Samaria and unto the uttermost part of the earth.

2:32 This Jesus God has raised up, of which we all are witnesses.

사도행전에 있는 흐름의 중심적인 의미는 부활과 승천의 의미를 아는 한 무리의 사람들이 있다는 것이다. 그들은 그들 자신에 의해 살지 않고 그들의 생명이신 그리스도에 의해 살았으며, 어떤 방식이나 방법에 따라 행하지 않고 그들의 힘과 능력, 방법, 방식이 되시는 살아 계신 그리스도에 의해 행한다. 게다가, 그들은 자신이 몸이라는 것을 깨닫고, 항상 몸 안에서 몸을 위해 신성한 한 흐름 안에서 행한다. 우리 모두는 부활과 승천을 알 뿐 아니라 부활 안에 살며 승천 안에서 행하고, 우리 자신에 의해서가 아니라 몸 안에서 몸을 위해 한 흐름 안에서 행하는 그러한 정도까지 분명해지기 바란다. 이것이 사도행전의 진정한 의미이다. (그리스도와 교회의 빛 안에서 본 신약의 개관(1권), 158쪽)

 

The central meaning of the flow in the Acts is that there is a group of people who know the meaning of resurrection and ascension. They live not by themselves but by Christ as their life, and they act not according to certain ways or methods but by the living Christ as their strength, power, method, and way. Moreover, they realize that they are the Body, and they always act in the Body and for the Body in the one divine stream. May we all be clear to such an extent that we not only know the resurrection and ascension, but we live in resurrection and act in ascension, not by ourselves but in the Body, for the Body, and in one flow. This is the real meaning of the book of Acts. (A General Sketch of the New Testament in the Light of Christ and the Church, Part 1: The Gospels and the Acts, pp. 92-93)

 

사도행전 23장 11절은 “그날 밤 주님께서 바울 곁에 서서 말씀하셨다. ‘용기를 내어라. 네가 예루살렘에서 나에 관한 일들을 엄숙히 증언한 것처럼 로마에서도 증언해야 한다.’”라고 말한다. 주님은 본질적으로 바울 안에 항상 살아 계셨다(갈 2:20). 지금 주님은 바울에게 힘을 주고 격려하시면서 경륜적으로 그 곁에 서 계셨다. 이것은 주님의 종을 돌보시는 주님의 신실함과 선함을 보여 준다. … 주님은 사도가 예루살렘에서 주님에 관해 엄숙히 증언했다는 것을 인정하셨다. 증언은 단순한 가르침과는 다르다. 증언하기 위해서는 보고 참여하고 누린 체험이 필요하다.

 

승천하신 그리스도께서 그분의 충만을 위한 교회들을 건축하시기 위해 하나님의 왕국을 세우실 수 있도록 그분 자신을 번식시키는 하늘에 속한 사역을 수행하시기 위해 사용하기 원하시는 사람들은 사람의 가르침으로 훈련받아 전파하는 일을 하는 한 무리의 설교자들이 아니라, 육체가 되시고 십자가에 못 박히시고 부활하시고 승천하신 그리스도의 살아 있는 증거를 지닌 그분의 증인들, 즉 순교자들로 이루어진 몸이었다. 증인들은 생활 속에서 부활하시고 승천하신 그리스도의 살아 있는 증거를 몸에 지닌다. 그들은 단지 문자적인 교리만을 전파하는 전파자들과는 다르다. 사복음서에 기록된 대로, 육체 되심 안에서 그리스도는 유대 땅에서 홀로 하나님의 왕국의 씨이신 그분 자신을 뿌리는 그분의 사역을 수행하셨다. 그리고 사도행전에 기록된 대로, 주님은 그분의 승천 안에서 그분의 증인들을 통해 그분의 사역을 수행하신다. 이 증인들은 그분의 부활 생명 안에서, 그분의 승천의 능력과 권위를 가지고서, 예루살렘에서부터 땅 끝까지 그분 자신을 확산하여 하나님의 왕국을 발전시킨다. 이것이 신약에 있는 주님의 사역의 완결이다. 사도행전에 있는 모든 사도들과 제자들은 이러한 그리스도의 증인들이었다.

 

사도행전 26장 16절에서 바울은 주님께서 그를 사역자와 증인으로 삼으셨다고 증언했다. 사역자는 사역을 위한 것이며, 증인은 증거를 위한 것이다. 사역은 주로 일, 곧 사역자의 일과 관련된 것이고, 증거는 사람, 곧 증인의 존재와 관련된 것이다.

 

사탄은 유대 종교인들을 선동하고 이방인 정치인들을 사용하여 사도들과 그들의 복음 사역을 묶을 수 있었으나, 그리스도의 살아 있는 증인들과 그들의 살아 있는 증거들은 묶을 수가 없었다. 유대 종교인들과 이방인 정치인들이 사도들과 그들의 복음 사역을 묶으면 묶을수록 그리스도의 순교자들, 곧 그리스도의 증인들과 그들의 살아 있는 증거들은 더 강하고 더 빛나게 되었다. … 주님은 … 바울을 즉시 그의 묶임에서 구출하지 않으실 것이고 그를 묶인 채로 로마로 인도하시어 예루살렘에서 했던 것처럼 로마에서도 그분에 관해 증언해야 한다는 것을 말씀하셨다(행 23:11). … 주님의 입에서 나온 이 분명한 말씀으로 확신을 얻은 바울은 자신이 로마에 가서 주 예수님을 증언해야 한다는 것을 알았다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 62, 531-532쪽)

 

Acts 23:11 says, “…In the night following, the Lord stood by him and said, Take courage, for as you have solemnly testified to the things concerning Me in Jerusalem, so also you must testify in Rome.” The Lord was living all the time in Paul essentially (Gal. 2:20). Now, to strengthen and encourage him, the Lord stood by him economically. This showed the Lord’s faithfulness and good care for His servant.…The Lord admitted that the apostle had borne a solemn testimony concerning Him in Jerusalem. Testimony differs frommere teaching. To testify requires experiences of seeing, participation, and enjoyment.

 

What the ascended Christ wanted to use to carry out His heavenly ministry for the propagating of Himself so that the kingdom of God might be established for the building up of the churches for His fullness was not a group of preachers trained by man’s teaching to do apreaching work, but a body of His witnesses, martyrs, who bore a living testimony of the incarnated, crucified, resurrected, and ascended Christ. Witnesses bear a living testimony of the resurrected and ascended Christ in life. They differ from preacherswho merely preach doctrines in letters. In His incarnation, Christ carried out His ministry on earth, as recorded in the Gospels, by Himself to sow Himself as the seed of the kingdom of God only in the Jewish land. In His ascension He carries out His ministry in the heavens,as recorded in Acts, through witnesses in His resurrection life and with His ascension power and authority to spread Himself as the development of the kingdom of God from Jerusalem unto the remotest part of the earth, as the consummation of His ministry in the New Testament. All the apostles and disciples in Acts were such witnesses of Christ.

 

In Acts 26:16 Paul testified that the Lord had appointed him a minister and a witness. A minister is for the ministry; a witness is for the testimony. Ministry is mainly related to work, to what the minister does; testimony is related to theperson, to what the witness is.

 

Satan could instigate the Jewish religionists and utilize the Gentile politicians to bind the apostles and their evangelical ministry, but he could not bind Christ’s living witnesses and their living testimonies.The more the Jewish religionists and Gentile politicians bound the apostles and their evangelical ministry, the stronger and brighter these martyrs, these witnesses, of Christ and their living testimonies became. The Lord…indicated that He would not presently rescue [Paul] from his bonds, but that He would leave him inbonds and bringhim to Rome so that he might testify concerning Him as he had done in Jerusalem [23:11].…Assured by this clear word from the mouth of the Lord, Paul knew that he would go to Rome and there bear the testimony of the Lord Jesus. (Life-study of Acts, pp. 542-543)

Further Reading: A General Sketch of the New Testament in the Light of Christ and the Church, Part One: The Gospels and the Acts, ch. 8; Life-study of Acts, msgs. 62-63

추가로 읽을 말씀: 그리스도와 교회의 빛 안에서 본 신약의 개관(1권) 8장 신성한 흐름

사도행전 라이프 스타디, 메시지 62

사도행전 라이프 스타디, 메시지 63

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 

 


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