행<2>-(9)에베소서4장4절부터 6절까지에서 우리는 하나의 실행이 교회의 하나의 속성,곧 한 영,한 주님,한 하나님,한몸,한 믿음,한 침례,한 소망에 근거한 것임을 볼 수 있다.이것에 의해 하나가 교회의 속성이..
사도행전
2013-02-01 , 조회 (97) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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마 18:19 … 여러분 가운데 두 사람이 땅에서 무엇을 구하든지 마음을 같이하면, 하늘에 계신 내 아버지께서 그들을 위하여 다 이루어 주실 것입니다.

행 2:42 그들은 사도들의 가르침과 교통 안에 꾸준히 머물며, 떡을 떼는 것과 기도하는 것을 꾸준히 계속하였다.

고전 4:17 … 내가 각처 각 교회에서 가르치고 있는 것을 여러분에게 생각나게 할 것입니다.

Matt. 18:19 …If two of you are in harmony on earth concerning any matter for which they ask, it will be done for them…

Acts 2:42 And they continued steadfastly in the teaching and the fellowship of the apostles, in the breaking of bread and the prayers.

1Cor. 4:17 …Even as I teach every where in every church.

한마음 한뜻이란 무엇인가? … 언뜻 보기에 분명히 하나는 위대한 문제인 반면, 한마음 한뜻은 그보다 작은 문제인 것 같다. 하나를 정의하기란 쉽다. 하나는 모든 믿는 이들과 연합되신 삼일 하나님이며, 이 하나가 바로 그리스도의 몸이다. 그러나 한마음 한뜻을 정의하기란 어렵다.

 

마태복음 18장 19절에서는 한마음 한뜻이라는 의미로 ‘쉼포네오(sumphoneo)’라는 헬라어 단어가 사용되었다. 이 단어는 ‘조화되다, 일치하다’를 의미하며, 악기나 노래의 조화로운 소리를 가리킨다. 결국 한마음 한뜻, 혹은 믿는 이들 가운데서 내적 느낌의 조화는 곡조, 곧 음악과 같다. … 우리에게 한마음 한뜻이 있을 때, 하나님께서 보시기에 우리는 하나님을 기쁘시게 하는 곡조가 된다. 우리는 글로 쓰인 시(詩)가 아니라 소리와 음성과 곡조가 있는 시가 된다. 우리의 한마음 한뜻은 조화로운 곡조와 같아야 한다. 이러한 한마음 한뜻이 ‘하나’의 핵심이다. 다른 말로 하면 ‘하나’는 호두와 같고 한마음 한뜻은 그 호두의 알맹이와 같다. (활력 그룹의 긴급한 필요에 대한 교통(Ⅱ), 9쪽)

 

What is the one accord?…Apparently, oneness is a great thing, where as one accord is a smaller matter. It is easy to define oneness: oneness is the Triune God mingled with all His believers, and this oneness is just the Body of Christ. However, it is difficult to define one accord.

 

In Matthew 18:19 the Greek word sumphoneo is used for one accord. It means “to be in harmony, or accord” and refers to the harmonious sound of musical instruments or voices. Eventually, the one accord, or the harmony of inward feeling among the believers, becomes like a melody, like music.…When we have the one accord, in the eyes of God we become a melody to Him. We become a poem not merely in writing but in sound, in voice, in melody. Our one accord must be like a harmonious melody.Such a one accord is the nucleus of the oneness. In other words, oneness is like a nut, and the one accord is like the kernel of that nut. (Fellowship concerning the Urgent Need of the Vital Groups, p. 76)

 

에베소서 4장 4절부터 6절까지에서 우리는 하나의 실행이 교회의 하나의 속성, 곧 한 영, 한 주님, 한 하나님, 한 몸, 한 믿음, 한 침례, 한 소망에 근거한 것임을 볼 수 있다. 이것에 의해 우리는 하나가 교회의 속성이라는 것을 볼 수 있다. 바로 이러한 교회의 하나의 속성에 근거하여 우리는 한마음 한뜻 안에 있을 수 있고 하나를 실행할 수 있다. 그뿐만 아니라 이 하나의 실행은 사도들의 가르침에 따른 것이다(고전 4:17하, 7:17하, 11:16, 14:34상). 사도들은 각처 각 교회에서 모든 성도들에게 동일한 것을 가르쳤다. 동시에, 이 하나의 실행은 그 영께서 온 교회에게 동일하게 말씀하신 것에 따른 것이다(계 2:7, 11상, 17상, 29, 3:6, 13, 22). 요한계시록 2장과 3장에서 일곱 교회에게 보내어진 일곱 서신은 그 영께서 모든 교회들에게 하신 말씀이다. … 각 서신이 모든 교회들에게 쓰였다. 모든 교회들이 같은 성경을 갖고 있고, 모든 사람이 동일한 말씀에 따라 하나를 실행하고 있다. (몸의 하나와 생활과 봉사, 1장)

 

우리는 바람으로 간주될 수 있는 가르침들을 위해 있지 않고, 바로 하나님의 신약 경륜의 내용인 유일한 믿음에서의 하나를 위해 있다. 주님의 회복 안에서 다른 가르침들을 가질 수 있다는 것은 전혀 근거가 없다. 우리는 한 가르침, 곧 나의 가르침이나 여러분의 가르침이 아닌 사도들의 가르침이라는 원칙을 지켜야 한다. 우리의 한 가르침은 우리의 믿음의 내용이 되는 가르침이어야만 한다. 즉, 신약 성경의 내용, 하나님의 신약 경륜을 구성하는 요소들이어야만 한다. 이것이 우리가 전해야 하는 가르침이며, 모든 교회들이 받아들이고 그 안에 머물러야 하는 가르침이다. 이러한 방식으로 우리는 확실하게 한 가르침 안에서 하나가 될 수 있다. (장로 훈련(Ⅶ), 주님의 움직임을 위한 한마음 한뜻, 64-65쪽)

 

“당신들은 포도나무 사이사이에 두 종류의 씨를 뿌리지 마십시오. 그렇게 하면, 씨를 뿌려서 거둔 곡식도 포도도 성소로 빼앗길 것입니다.”(신 22:9) … 이스라엘 사람이 그의 포도원에 두 종류의 씨를 뿌린다면, 그 씨의 열매와 포도원의 소산은 모두 그의 것이 되지 못하였다. 그는 그것을 자기 것으로 소유하도록 허락되지 않았다. 이것은 그의 포도원에 두 종류의 씨를 뿌린 그의 수고가 헛될 것임을 의미한다.

 

나는 포도원에 두 종류의 씨를 뿌리는 것을 금지한 것이 교회 안에서 다르게 가르치는 것을 금지하는 것을 예표한다고 믿는다(딤전 1:3). 교회는 하나님의 포도원이고, 이 포도원에는 오직 한 종류의 씨, 곧 한 종류의 가르침만이 뿌려져야 한다. 만약 우리가 다르게 가르침으로 두 종류 이상의 씨를 뿌린다면, 교회 안의 ‘소산물’을 빼앗길 것이다. (신명기 라이프 스타디, 메시지 22, 181-182쪽)

 

From Ephesians 4:4-6 we can see that our practice of oneness is based upon the attribute of the oneness of the church: one Spirit, one Lord, one God, oneBody, one faith, one baptism, and one hope. By this we can see that oneness is the attribute of the church. Based upon this attribute of the oneness of the church,we can be in one accord and can practice the oneness. More over, the practice of this oneness is according to the apostles’ teaching (1 Cor. 4:17b; 7:17b; 11:16; 14:34a). The apostles taught the same thing to all the saints in all the places and in all the churches. At the same time, the practice of this oneness is also according to the same speaking of the Spirit to the churches (Rev.2:7,11a,17a,29; 3:6, 13, 22). The seven epistles to the seven churches in Revelation 2 and 3 were words spoken to all the churches.…Eachepistle was written to all the churches. All the churches have the same Bible, and everyone is practicing oneness according to the same speaking. (The Oneness and the One Accord according to the Lord’s Aspiration and the Body Life and Service according to His Pleasure, pp. 17-18)

 

We are not for the teachings which can be considered as winds, but we are for the oneness of the unique faith which is the very contents of God’s New Testament economy. To have different teachings in the Lord’s recovery is altogether not authentic. We have to keep the principle of one teaching, not my teaching nor your teaching but the teaching of the apostles. Our one teaching has to be the teaching which is our faith, the very contents of which are the New Testament Bible, the very constituents of God’s New Testament economy. This is the teaching we should pass on, and this is the teaching all the churches should take and should remain in. By this way we surely can be one in one teaching. (Elders’ Training, Book 7: One Accord for the Lord’s Move, p. 46)

 

“You shall not sow your vineyard with two kinds of seed,lest the full produce…be forfeited to the sanctuary…”(Deut.22:9).… If an Israelite sowed two kinds of seed in his vineyard, neither the produce of that seed nor the increase of the vineyard would be his. He was not allowed to keep them for himself.…This means that his labor in sowing his vineyard with two kinds ofseed would be invain.

 

I believe that the prohibition against sowing two kinds of seed in one’s vineyard typifies the prohibition against teaching different things in the church (1 Tim. 1:3). The church is God’s vineyard, and in this vineyard we should sow only one kind of seed, one kind of teaching. If we teach different things, sowing more than one kind of seed, the “produce” in the church will be forfeited. (Life-study of Deuteronomy, p. 155)

Further Reading: Elders’ Training, Book 9: The Eldership and the God-ordained Way (1), ch.1; Fellowship concerning the Urgent Need of the Vital Groups, msgs. 9-10

추가로 읽을 말씀: 장로 훈련(Ⅸ), 장로직분과 하나님께서 정하신 길(1), 1장;

활력 그룹의 긴급한 필요에 대한 교통(Ⅱ) 9장

활력 그룹의 긴급한 필요에 대한 교통(Ⅱ) 10장

 

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 


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