그리스도의 체험 행함 역사-그리스도는 사람들로부터 멸시와 배척 받은 슬픔의 사람이셨다.그분은 누림과 행복이나 축복의 사람이 아니셨다.이사야서53장,누가복음22장,마태복음27장에서 그리스도가 멸시받은 슬픔의 사람..
그리스도의 체험,행함,역사
2013-02-19 , 조회 (303) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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사 50:6 나를 때리는 자들에게 내 등을 맡기며 나의 수염을 뽑는 자들에게 나의 뺨을 맡기며 모욕과 침 뱉음을 당하여도 내 얼굴을 가리지 아니하였느니라

53:6 우리는 다 양 같아서 그릇 행하여 각기 제 길로 갔거늘 여호와께서는 우리 모두의 죄악을 그에게 담당시키셨도다

Isa. 50:6 I gave my back to those who strike me and my cheeks to those who pluck out the hair; I did not hide my face from humiliation and spitting.

53:6 We all like sheep have gone astray; each of us has turned to his own way, and Jehovah has caused the iniquity of us all to fall on Him.

 

주님은 그분의 인성 안에서 외치지 않으셨고, 목소리를 높이지도 않으셨으며, 자신의 소리를 거리에서 들리게도 아니하셨다(사 42:2). 조용한 것은 일종의 승리를 나타낸다. 만일 어떤 사람이 유죄 판결 받고 책망을 받았는데도 여전히 조용하고 다투지 않는다면, 그것은 승리이다. 내가 나의 목소리를 높이지 않는다면, 그것이 승리이다. 이러한 종류의 승리가 자격이다. 일반적으로 말해서, 젊은 사람들은 그들의 목소리가 모든 사람들에게 들리기를 원한다. 그러나 이사야는 인성 안에 계신 그리스도께서 그분의 목소리를 거리에서 들리게 하지 않으셨다고 말한다. (이사야서 라이프 스타디, 메시지46, 385-386쪽)

In His humanity, He did not cry out, lift upHis voice, or make His voice heard in the street (Isa. 42:2). To be quiet indicates a kind of victory. If a person is condemned and scolded, and yet still remains quiet and does not argue, that is a victory. If I do not lift up my voice, that is a victory. This kind of victory is a qualification.… Young people want their voice to be heard by everyone. Isaiah tells us, however, that Christ in His humanity did not make His voice heard in the street. (Life-study of Isaiah, pp. 333-334)

“그가 정의를 행하여 승리하기까지, 상한 갈대를 꺾지 않고 연기 나는 심지를 끄지 않을 것이다.”(마 12:20) 여호와의 종이신 그리스도는 상한 갈대를 꺾지 않으시고 연기 나는 심지를 끄지 않으실 것이다. 이것은 그분께서 거절과 반대를 받으실 때 여전히 긍휼로 가득하셨다는 것을 가리킨다. 그분을 반대 하던 사람들은 상한 갈대와 연기 나는 심지와 같았지만, 주 예수님은 여전히 그들을 향해 긍휼이 많으셨다.…상한 갈대가 된 사람들까지도 그분은 꺾지 않으실 것이고 연기 나는 심지가 된 사람들도 그분은 끄지 않으실 것이다. 도리어 그분은 그들을 향해 긍휼과 은혜의 문을 열어 두셨다.

 

긍휼이 가득하신 여호와의 종이신 그분은 상한 갈대와 연기 나는 심지와 같은 몇몇 이들을 사용하셔서 정의를 행하여 승리하게 하실 것이다. 우리가 만일 자신이 외에는 누구도 유용하지 않다고 생각한다면, 우리는 주님의 일을 수행할 수 없다. 주님은 몇몇 상한 갈대들과 연기 나는 심지들을 선택하실 것이다. 그분은 그들을 온전하게 하심으로 그분의 손에 유용하게 하시어 정의를 행하여 승리하게 하실 것이다. 여호와의 종이신 그분은 아무리 많은 반대를 받으실지라도 여전히 긍휼이 많으시다. (신약의결론, 영문판, 2798-2799쪽)

 

이사야서 49장7절은“이스라엘의 구속자 이스라엘의 거룩한 이이신 여호와께서 사람에게 멸시를 당하는 자, 백성에게 미움을 받는 자, 폭군들에게 종이 된 자에게 이같이 이르시되”라고 말한다. 이 구절에 의하면 주 예수님은 사람들에게 멸시를 받으셨고, 백성에게 미움을 받으셨으며, 폭군들에게 붙잡혀계셨다. …주 예수님은 폭군들에게 붙잡혀 예속 된 노예이셨다. (마가복음 라이프스타디, 메시지2, 21쪽)

 

그리스도는 또한 사람들로부터 멸시와 배척을 받은 슬픔의 사람이셨다(사53:3,시 22:6-7, 눅 22:28, 23:11, 마 27:39). 그분은 누림이나 행복이나 축복의 사람이 아니셨다. 이사야서53장, 시편22편, 누가복음22장, 마태복음27장을 살펴볼 때, 우리는 그리스도께서 멸시받은 슬픔의 사람으로 묘사되신 것을 본다. 이사야서 50장6절은 그리스도를 기꺼이 조롱받고자하시는 분으로서 예언한다. “나를 때리는 자들에게 내 등을 맡기며 나의 수염을 뽑는 자들에게 나의 뺨을 맡기며 모욕과 침 뱉음을 당하여도 내 얼굴을 가리지 아니 하였느니라”. 이 말씀은 마태복음26장67절에서성취되었다“. 그분의 얼굴에 침을 뱉으며, 그분을 주먹으로 치고, 또 다른 사람들은 손바닥으로 때리며.”시편 69편 9절 하반절에 따르면, 하나님을 비방하는 자들의 비방이 그리스도께 미친다“. 주를 비방하는 비방이 내게 미쳤나이다”. 그리스도는 우리를 위하여 고난을 받으셨을뿐 아니라 심지어 하나님을 위하여도 고난을 받으셨다. 그분은 하나님의 대치물로서 고난을 받으셨는데, 이는 하나님을 비방하는 자들의 비방이 그리스도께 미쳤기 때문이다. 그러므로 그리스도는 우리의 문제를 짊어지신 우리의 대치물이실뿐 아니라 하나님의 문제를 짊어지신 하나님의 대치물이셨다. 로마서15장3절에서 바울은 그리스도께서 하나님의 문제를 짊어지신 것과 마찬가지로 성도들에게 다른 이들의 문제를 짊어지라고 권면하기 위해 시편69편9절 하반절에 나오는 예언을 인용했다.

 

만일 우리가 구약의 예언의 성취에서 그리스도의 인격에 관해 지금까지 다루었던 요점들을 살펴본다면, 우리는 그리스도께서 누구이시며 어떤 분이신지에 대한 그림을 볼 수 있을 것이다. 이러한 모든 요점들은 그리스도께서 오셔서 하나님께서 선택하신 사람들 안으로 하나님을 분배하시는 것과 관련된다. 구약에 예언되었으며 신약에서 성취된 그리스도의 인격의 각 방면은 모두 이 목적을 위한 것이다. (신약의결론, 그리스도, 186-187쪽)

“A bruised reed He will not break, and smoking flax He will not quench until He brings forth justice unto victory” [Matt.12:20].As the Servant of Jehovah, Christ will not break a bruised reed nor quench smoking flax. This indicates that while He was being rejected and opposed, He was still full of mercy. Those who were opposing Him were like bruised reeds and smoking flax, but the Lord Jesus was still merciful toward them.…Even those who had become bruised reeds He would not break, and those who had become smoking flax He would not quench. Rather, He kept open to them the door of mercy and grace.

 

As the merciful Servant of Jehovah, He would use some of those who are as bruised reeds and smoking flax to bring forth justice unto victory. If we think that no one is useful except ourselves, we cannot carry out the Lord’s work. The Lord would select some bruised reeds and smoking flax. He would perfect them so that they could become useful in His hand to bring forth justice unto victory. No matter how much He is opposed, He, the Servant of Jehovah, is still merciful. (The Conclusion of the New Testament, pp. 2798-2799)

 

Isaiah 49:7 says,“Thus says Jehovah, /The Redeemer of Israel, His Holy One,/To the despised One, the One abhorred by the nation, / The One subjected to tyrants.” According to this verse, the Lord Jesus was despised by man, He was abhorred by the nation, and He was the…one subjected to tyrants. The Lord was a Slave kept in subjection, in slavery, by tyrants. (Life-study of Mark, p. 11)

 

Christ was also a man of sorrows despised and rejected of men (Isa. 53:3; Psa. 22:6-7;Luke 22:28; 23:11; Matt. 27:39).He was not a man of enjoyment, happiness, or blessing. As we consider Isaiah 53, Psalm 22, Luke 22, and Matthew 27, we see a portrait of Christ as a despised man of sorrows. Isaiah 50:6 prophesies of Christ as the One willing to be humiliated: “I gave my back to those who strike me / And my cheeks to those who pluck out the hair; / I did not hide my face /From humiliation and spitting.” This word is fulfilled in Matthew 26:67: “They spat in His face and beat Him with their fists, and others slapped Him.”

 

According to Psalm 69:9b, the reproaches of those who reproached God would fall upon Christ: “The reproaches of those who reproach you have fallen on me.”Christ suffered not only for us but even for God. He suffered as God’s Substitute, for the reproaches of those who reproached God fell upon Christ. Hence, Christ was not only our Substitute bearing our problems, but was also God’s Substitute bearing God’s problems. In Romans 15:3 Paul quotes the prophecy in Psalm 69:9b in order to encourage the saints to bear the problems of others just as Christ bore God’s problems.

 

If you consider the matters we have covered thus far concerning the person of Christ in the fulfillment of the Old Testament prophecies, you will see a portrait of who Christ is and what He is. All these matters are related to Christ’s coming to dispense God into His chosen people. Every aspect of Christ’s person prophesied in theOld Testament and fulfilled in the New is for this purpose. (The Conclusion of the New Testament, pp. 379-380)

Further Reading: Life-study of Matthew, msgs. 24, 70

 

 

 


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