행<3>-(17) 우리는 그 영 안에서 한 몸 안으로 침례 받은 후에,생명 안에서 자라고 몸 안에서 건축되도록 반드시 그 영을 마셔야 한다. 물 안에 침례 받는 것이 물 안에 넣어지는 것이듯,성령 안에 침례 받는..
사도행전
2013-03-29 , 조회 (192) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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행 11:15 그래서 내가 말하기 시작하자, 성령께서 처음에 우리에게 내려오신 것과 같이 그들에게도 내려오셨습니다.

17 그러므로 하나님께서 주 예수 그리스도를 믿은 우리에게 주신 것과 동일한 선물을 그들에게도 주셨다면, 내가 누구이기에 하나님을 가로막을 수 있었겠습니까?

13:9 그러자 바울이라고 하는 사울이 성령으로 충일하여 그를 뚫어지게 보면서 말하였다.

Acts 11:15 And as I began to speak, the Holy Spirit fell on them just as also on us in the beginning.

17 If therefore God has given to them the equal gift as also to us who have believed on the Lord Jesus Christ, who wasI that I could have for bidden God?

13:9 But Saul…filled with the Holy Spirit…

우리는 그 영 안에서 한 몸 안으로 침례 받은 후에, 생명 안에서 자라고 몸 안에서 건축되도록 반드시 그 영을 마셔야 한다. 물 안에 침례 받는 것이 물 안에 넣어지는 것이듯, 성령 안에 침례 받는 것은 성령 안에 넣어지는 것이다. 그러나 물을 마시는 것이 물을 우리 안에 받아들이는 것이듯, 성령을 마시는 것은 성령을 우리 안에 받아들이는 것이다. 침례는 외적이고 마시는 것은 내적이다. 외적인 침례는 내적인 마심을 위한 것이다. (위트니스 리 전집, 65년도 제1권, 성령 안의 침례, 794쪽)

 

After we have been baptized in the Spirit into one Body, we must drink of the Spirit that we may grow in life and be built up in the Body.To be baptized in the Holy Spirit is to be put into Him, just as to be baptized in water is to be put into it. But to drink of the Holy Spirit is to take Him into us just as to drink water is to take it into us. Baptism is outward and drinking is inward. The outward baptism is for the inward drinking. (The Baptism in the Holy Spirit, p. 6)

 

성령의 일의 외적인 방면은 성령 안의 침례에 대부분 포함된다. 사도행전에 기록된 그 영의 쏟아 부어짐은 역사적으로 다섯 사례가 있다. 그러나 그 사례 중 오직 두 사례만이 성령 안의 침례라고 불린다. 첫째는 사도행전 2장에서 유대인 믿는 이들을 위해 오순절날 성령께서 부어지신 것이고, 둘째는 사도행전 10장에서 이방인 믿는 이들을 위해 고넬료의 집에서 성령께서 부어지신 것이다. 사도행전 1장 5절과 11장 15절부터 17절까지는 이 사실을 확증한다. 이 두 사례에서 머리이신 그리스도는 그분의 몸의 유대인 부분과 이방인 부분을 성령 안에서 단번에 영원히 침례 주셨다. 그렇게 하심으로써 그리스도는 성령 안의 침례를 그분의 몸 전체에 완전히 성취하셨다. 그 외의 세 사례―(1) 사도행전 8장 17절에서 사마리아의 믿는 이들, (2) 사도행전 9장 17절에서 사울, (3) 사도행전 19장 6절에서 에베소의 믿는 이들―에서 성경은 몸을 대표하는 지체들이 안수하는 것을 기록하고 있다. 이러한 안수의 의미는 머리이신 분께서 몸에 이미 성취하신 성령 안의 침례가 몸과의 동일시를 통해 몸의 새로운 지체들에게 전달된다는 것이다. 안수는 다만 형식이고, 그것의 진정한 의미 혹은 실재는 우리가 몸과 올바른 관계를 가짐으로 이미 몸에 성취된 성령 안의 침례에 참여할 올바른 위치를 갖는다는 것이다. 그러므로 이 세 사례는 별도의 세 번의 성령 안의 침례가 아니라, 한 성령 안의 침례에 대한 세 번의 체험이다.

 

성령 안의 침례는 유일하게 하나이며 천구백 년보다 더 오래전에 그리스도의 몸에 성취되었다. 그러나 성령 안의 침례에 대한 체험은 수없이 많으며, 이것을 깨달은 그리스도의 몸의 모든 지체들이 계속해서 참여할 수 있는 것이다. 그러므로 우리는 반드시 한 침례를 깨닫고 그것에 대한 많은 체험을 추구해야 한다. 베드로는 먼저 침례를 받았고(행 1:5, 8, 2:4) 이후에 그것을 거듭 체험했다(4:8, 31).

 

우리는 또한 성령 안의 침례가 생명을 위한 것이 아니라 능력을 위한 것임을 반드시 기억해야 한다. 이것은 성령의 내적인 충만이 아니라 성령의 일의 외적인 방면이다. 많은 그리스도인들과 심지어 많은 그리스도인 교사들도 성령 안의 ‘외적 침례’와 성령의 ‘내적 충만’을 혼동한다. 이것은 틀린 것이다. 신약에서는 이 두 방면에 대해 서로 다른 두 개의 헬라어 단어가 사용된다. 내적 충만에 대해서는 ‘플레로오(pleeroo)’라는 헬라어 단어가 사용되고, 외적 충일에 대해서는 ‘플레도(pleetho)’라는 헬라어 단어가 사용된다. ‘플레로오’는 사도행전 13장 52절과 에베소서 5장 18절에서 사용된다. ‘플레로오’의 형용사형인 ‘플레레스(pleerees)’는 누가복음 4장 1절, 사도행전 6장 3절, 5절, 7장 55절, 11장 24절에서 발견된다. 이 모든 것이 성령의 ‘내적’ 충만에 대한 사례들이다. ‘플레도’는 누가복음 1장 15절, 41절, 67절, 사도행전 2장 4절, 4장 8절, 31절, 9장 17절, 13장 9절에서 사용된다. 이 모든 사례는 성령의 ‘외적’ 충일, 성령의 쏟아 부어짐과 연관된다. 이 두 단어가 모두 사도행전 2장 2절부터 4절까지에서 사용되었다. 강한 바람이 집을 가득 채웠고(플레로오), 제자들은 성령으로 충일되었다(플레도). 집은 내적으로 채워졌고, 제자들은 외적으로 충일되었고 옷 입었다. 우리는 성령의 일의 내적인 방면과 외적인 방면을 결코 혼돈하지 말아야 한다. 내적인 방면은 생명을 위한 것이고 외적인 방면은 능력을 위한 것이다. (위트니스 리 전집, 65년도 제1권, 성령 안의 침례, 794-796쪽)

 

The outward aspect of the Holy Spirit’s work is mostly included in the baptism in the Holy Spirit. There are five historical cases of the outpouring of the Spirit recorded in Acts. Only two are called the baptism in the Holy Spirit: the outpouring at the day of Pentecost in Acts 2 for the Jewish believers and the outpouring in the house of Cornelius in Acts 10 for the Gentile believers. Acts 1:5 and 11:15-17 verify this fact. In these two instances, Christ as the Head baptized the Jewish and Gentile parts of His Body in the Holy Spirit once and for all. By so doing, He has fully accomplished the baptism in the Holy Spirit upon His entire Body. With the other three cases?(1) the Samaritan believers in Acts 8:17, (2) Saul in Acts 9:17, and (3) the Ephesian believers in Acts 19:6?the Scriptures record the act of the laying on of hands through representative members of the Body. The significance of this act is that the baptism in the Holy Spirit already accomplished upon the Body by the Head was transmitted to the new members of the Body through identification with the Body. The laying on of hands is only a form, of which the real meaning or reality is that we must be rightly related to the Body that we may be in the right position to partake of the baptism in the Holy Spirit already accomplished upon the Body. Therefore, these three cases are not three separate baptisms in the Holy Spirit, but three experiences of the one baptism in the Holy Spirit.

The baptism in the Holy Spirit is uniquely one and was accomplished upon the Body of Christ more than nineteen hundred years ago. But the experiences of the baptism in the Holy Spirit are numerous and continually shared by all the members of the Body of Christ who realize it in this way. We must therefore recognize the one baptism and seek the many experiences of it. Peter first received the baptism (Acts 1:5, 8;2:4) and later experienced it again and again (4:8, 31).

 

We must also remember that the baptism in the Holy Spirit is not for life, but for power. It is not the in filling of the Holy Spirit, but the outward aspect of the work of the Holy Spirit. Many Christians and even many Christian teachers confuse the outward baptism in the Holy Spirit with the inward filling of the Holy Spirit. This is wrong.Two different Greek words are used in the New Testament for these two aspects. One is pleeroo for the inward filling; the other is pleetho for the outward filling. Pleeroo is used in Acts 13:52 and Ephesians 5:18. Pleerees, the adjective form of pleeroo, is found in Luke 4:1; Acts 6:3, 5; 7:55; and 11:24. These are all instances of the inward filling of the Holy Spirit. Pleetho is used in Luke 1:15,41,67; Acts 2:4; 4:8,31;9:17; and 13:9. All these instances are connected with the outward filling, the outpouring of the Holy Spirit. Both of these words are used in Acts 2:2-4. The mighty wind filled (pleeroo) the house, but the disciples were filled(pleetho) with the Holy Spirit. The house was filled inwardly, but the disciples were filled or clothed outwardly.…We should never confuse the inward and outward aspects of the work of the Holy Spirit. The inward is for life; the outward is for power. (The Baptism in the Holy Spirit, pp. 6-8)

Further Reading: The Baptism inthe Holy Spirit,Life-study of Acts, msgs. 6-8, 30

추가로 읽을 말씀: 위트니스 리 전집, 65년도 제1권, 성령 안의 침례

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출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 


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