행<4>-(19) 오늘날 하나님은 아들 안에서 우리에게 말씀하신다. 그분은 여러 부분과 여러 방식으로 우리에게 말씀하시지 않고 신언자들을 통해서도 우리에게 말씀하시지 않는다. … 그분은 한 인격, 곧 아들 안에서..
사도행전
2013-03-29 , 조회 (95) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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히 1:1-2 하나님께서 옛날에는 신언자들을 통하여 여러 부분과 여러 방식으로 우리 조상들에게 말씀하셨으나, 이 마지막 날에는 아들 안에서 우리에게 말씀하셨습니다. …

행 2:42 그들은 사도들의 가르침과 교통 안에 꾸준히 머물며, …

Heb. 1:1-2 God, having spoken of old in many portions and in many ways to the fathers in the prophets, has at the last of these days spoken to us in the Son…

Acts 2:42 And they continued steadfastly in the teaching and the fellowship of the apostles…

사도들의 가르침은 신약 안에 있는 하나님의 말씀 전체이다. 신약 전체가 사도들의 가르침이다.

 

하나님은 말씀하셨고 오늘날에도 여전히 말씀하신다. 하나님의 말씀하심에는 많은 내용들이 연관되어 있다. … 히브리서 1장 1절과 2절은 “하나님께서 옛날에는 신언자들을 통하여 여러 부분과 여러 방식으로 우리 조상들에게 말씀하셨으나, 이 마지막 날에는 아들 안에서 우리에게 말씀하셨습니다. …”라고 말한다. 오늘날 하나님은 아들 안에서 우리에게 말씀하신다. 그분은 여러 부분과 여러 방식으로 우리에게 말씀하시지 않고 신언자들을 통해서도 우리에게 말씀하시지 않는다. … 그분은 한 인격, 곧 아들 안에서 우리에게 말씀하신다. 신약은 매우 특별하다. 이러한 성경 단락을 통해 우리는 하나님께서 신약에서 육체 되심의 원칙 안에서 말씀하신다는 것을 깨달을 수 있다. (사도들의 가르침, 10-11쪽)

 

The apostles’ teaching is the entire speaking of God in the New Testament. The entire New Testament is the apostles’ teaching.

 

God has spoken, and today God still speaks. There are many matters in God’s speaking.…He brews 1:1-2 says, “God, having spoken of old in many portions and in many ways to the fathers in the prophets, has at the last of these days spoken to us in the Son….” Today God speaks to us in the Son. He does not speak to us in many portions or in many ways, or through the prophets, but…in one person, the Son.…The New Testament is very particular. From such apassage we can realize that God’s speaking in the New Testament is in the way of incarnation.(The Apostles’ Teaching, pp.3-4)

 

육체 되심은 사복음서에 기록되어 있다. 사복음서에서 말씀하신 예수님은 바로 하나님의 아들이셨으며, 하나님의 아들은 하나님 자신이시다. 따라서 우리는 주 예수님께서 말씀하신 것이 하나님께서 사복음서에서 사람이신 아들 안에서 말씀하신 것이라고 말할 수 있다(요 14:10, 5:24, 마 28:19-20). 요한복음 14장 10절은 “내가 아버지 안에 있고 아버지께서 내 안에 계시는 것을, 그대가 믿지 않습니까? 내가 여러분에게 하는 말은 내 스스로 하는 것이 아니라, 내 안에 거하시는 아버지께서 그분의 일을 하시는 것입니다.”라고 말한다. 아버지와 아들은 하나이시다(요 10:30). 아들께서 말씀하셨을 때 아버지께서 말씀하셨다. 아버지는 아들의 인격 안에서 말씀하셨다.

 

하나님의 말씀하심은 사복음서에서 멈추지 않았다. 하나님은 또한 사도행전부터 요한계시록까지에서 그 영이신 아들 안에서 사도들을 통해 말씀하셨다(요 16:12-15, 계 2:1, 7, 고전 4:17하, 7:17하, 벧후 3:15-16, 계 1:1-2). 하나님께서 아들 안에서 말씀하고 계셨을 때, 어느 날 아들은 제자들에게 “내가 아직도 여러분에게 말해 줄 것이 많지만, 지금은 여러분이 감당할 수 없습니다. 그러나 실재의 영께서 오시면, 그분께서 여러분을 모든 실재 안으로 인도하실 것입니다. 왜냐하면 그분께서 스스로 말씀하지 않으시고 듣는 것만 말씀하시며, 장차 올 일들을 여러분에게 알려 주실 것이기 때문입니다. 그분께서 나를 영광스럽게 하실 것인데, 왜냐하면 그분께서 내 것을 받으셔서 여러분에게 알려 주실 것이기 때문입니다. 아버지께서 소유하고 계신 것은 모두 내 것입니다. 그러므로 내가 ‘그분께서 내 것을 받으셔서 여러분에게 알려 주실 것입니다.’라고 말한 것입니다.”(요 16:12-15)라고 말씀하셨다. … 이것은 사복음서 이후에 하나님의 더 전진된 말씀이 있을 것임을 의미한다.

 

복음서들 이후에는 사도행전이 있는데, 여기에서는 베드로와 바울이 말하였다. 그다음에는 … 바울과 야고보와 베드로와 요한과 유다가 쓴 스물한 개의 서신들이 있다. 마지막으로 요한계시록이 있는데, 여기에서 주 예수님은 그 영으로서 말씀하셨으며 이 책은 요한을 통해 주어졌다. 요한계시록 2장과 3장에는 일곱 개의 서신들이 있다. 각 서신들의 시작에서 말씀하시는 분은 주 예수님이시다. 그러나 각 서신의 끝에서는 “그 영께서 교회들에게 하시는 말씀을 들어라.”라고 말한다. 이것은 주님께서 말씀하신 것이 그 영께서 말씀하신 것임을 가리킨다. 왜냐하면 주님은 그 영이시기 때문이다(고후 3:17). 이러한 말씀하심은 요한을 통해 쓰였다. 각 교회에게 쓰인 모든 서신들은 모든 교회들을 위한 것이기도 했다(고전 4:17하, 7:17하, 골 4:16). 이것이 하나님의 말씀하심이다.

 

바울은 하나님의 말씀, 특별히 삼일 하나님의 비밀에 대한 말씀을 완성하기 위해 주님께 사용되어 말하였다(골 1:24-25). … 그러나 요한은 하나님의 말씀하심 전체를 완성했다. … 요한계시록에서 하나님의 말씀하심은 완전히 완성되고 끝마쳐졌다. 누구도 이 책에 어떤 것을 더할 수 없다(계 22:18-19). 따라서 하나님은 오늘날 말씀하실 때 다만 그분께서 이미 말씀하신 것을 반복하신다.

 

사도들의 가르침은 신약 안에 있는 하나님의 말씀하심 전체이며, 하나님의 말씀하심은 먼저는 하나님께서 사람이신 아들 안에서 말씀하셨고, 그다음에는 그 영이신 아들 안에서 사도들을 통해 말씀하셨다. 신약에서 하나님은 육체 되심의 원칙을 떠나실 수 없다. 그분은 사람을 통해 말씀하셔야 한다. 사복음서에서 그 사람은 예수님이셨다. 계속되는 스물세 권의 책들에서 그 사람은 사도들이었다. 오늘날 우리는 사람이다. 하나님은 육체 되심의 원칙 안에서 말씀하신다. (사도들의 가르침, 11-14쪽)

 

The incarnation is recorded in the four Gospels. The Jesus who spoke in the four Gospels was the very Son of God, and the Son of God is God Himself. Thus we can say that the Lord Jesus’ speaking was God’s speaking in the Son as the man in the four Gospels (John 14:10; 5:24; Matt. 28:19-20). John 14:10 says, “Do you not believe that I am in the Father and the Father is in Me? The words that I say to you I do not speak from Myself, but the Father who abides in Me does His works.”The Father and the Son are one (John 10:30). When the Son spoke, the Father was speaking.

 

The Father spoke in the person of the Son. God’s speaking did not stop in the four Gospels. He also spoke in the Son as the Spirit through the apostles, from Acts to Revelation (John 16:12-15; Rev. 2:1, 7; 1 Cor. 4:17b; 7:17b; 2 Pet. 3:15-16; Rev. 1:1-2). While God was speaking in the Son, one day the Son told His disciples, “I have yet many things to say to you, but you cannot bear them now. But when He, the Spirit of reality, comes, He will guide you into all the reality; for He will not speak from Himself, but what He hears He will speak; and He will declare to you the things that are coming. He will glorify Me, for He will receive of Mine and will declare it to you. All that the Father has is Mine; for this reason I have said that He receives of Mine and will declare it to you”(John16:12-15).…This means that after the four Gospels, there would be God’s further speaking.

 

After the Gospels we have the Acts, where Peter and Paul spoke. Then we have the…[twenty-one Epistles spoken by Paul, James, Peter, John, and Jude]. Finally, we have Revelation, which the Lord Jesus spoke as the Spirit and which was given through John.…In chapters two and three of Revelation there are seven epistles. At the beginning of each epistle it is the Lord Jesus who “says.”But at the end of each epistle we are told to “hear what the Spirit says to the churches.” This indicates that the Lord’s speaking was the Spirit’s speaking, because He is the Spirit (2 Cor. 3:17). This speaking was written through John. All the epistles written to individual churches were also for all the churches (1 Cor. 4:17b; 7:17b; Col. 4:16). This is God’s speaking.

 

Paul was used by the Lord in his speaking to complete the word of God, especially concerning the mystery of the Triune God (Col. 1:24-25),…but John completed the entire speaking of God.…In the book of Revelation God’s speaking is fully completed, fully perfected. No one can add anything to it [22:18-19].…Thus, when God speaks today, He simply repeats what He has already spoken.

The teaching of the apostles is the entire speaking of God in the New Testament, first in the Son as a man, then in the Son as the Spirit through the apostles. In the New Testament God cannot depart from the principle of incarnation. He must speak through man. In the four Gospels the man was Jesus. In the succeeding twenty-three books, the men were the apostles. Today we are the men. God speaks in the principle of incarnation. (The Apostles’ Teaching, pp. 4-7)

Further Reading: The Apostles’ Teaching,msg. 1;The Apostles’Teaching and the New Testament Leadership, ch. 1

추가로 읽을 말씀: 사도들의 가르침 1장

사도들의 가르침과 신약의 인도직분 1장

 

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 


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