행<6>-(31) 오순절은 맥추절이라고 불리기도 했던 칠칠절의 성취였다. 맥추절은 부활하신 그리스도께서 산출하신 풍성한 소산물에 대한 누림을 예표한다.오순절은 사실상 수확을 가리키며 이 수확은 부활하신 그리스도의..
사도행전
2013-04-15 , 조회 (363) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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행 2:32-33 이 예수님을 하나님께서 살리셨으며, 우리 모두가 이 일의 증인들입니다. 그러므로 예수님께서 하나님 오른편으로 높아지시고, 약속하신 성령을 아버지께 받으셔서, 여러분이 지금 보고 듣는 성령을 부어 주셨습니다.

36 … 여러분이 십자가에 못 박은 이 예수님을 하나님께서 주님과 그리스도가 되게 하셨습니다.”

Acts 2:32-33 This Jesus God has raised up, of which we all are witnesses. Therefore having been exalted to the right hand of God and having received the promise of the Holy Spirit from the Father, He has poured out this which you both see and hear.

36 ……God has made Him both Lord and Christ, this Jesus whom you have crucified.
 

오늘날 많은 그리스도인들이 우리 구주께서 본질적인 분이신 동시에 경륜적인 분이시라는 것을 인식하지 못하고 있다. 본질적인 분으로서 그리스도는 우리 안에 거하신다. 그러나 경륜적인 분으로서 그리스도는 하늘에 앉아 계신다. 우리는 “보라 하늘 보좌 위에 인자 예수 앉았네”(찬송가 115장)라고 말하는 찬송 가사를 인용한 바 있다. 주 예수님은 본질적으로가 아닌 경륜적으로 하늘에 앉아 계신다. 동시에 그분은 본질적으로 우리 안에 계신다. 얼마나 놀라운가! 이것이 사도행전에 선행되는 계시이다.

 

사도행전을 대할 때 우리는 이 계시를 보아야 한다. 이것은 우리가 사도행전을 연구할 때, 경륜적으로는 보좌 위에 계시며 본질적으로는 우리 안에 계신 주 예수님에 대한 이상을 가질 필요가 있다는 뜻이다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 1, 18-19쪽)

 

Many of today’s Christians do not realize that our Savior is both the essential One and the economical One. As the essential One, He dwells within us. But as the economical One, He is sitting in heaven. We have quoted the line of the hymn that says, “Lo! in heaven Jesus sitting.” The Lord Jesus is sitting in heaven not essentially but economically. Simultaneously, He is within us essentially. How wonderful! This is the revelation that precedes the book of Acts.

 

We need to see this revelation as we come to Acts. This means that as we study Acts we need to have the view of the Lord Jesus as the One who is on the throne economically and within us essentially. (Life-study of Acts, p. 8)

 

사도행전 라이프 스타디에서 나의 부담은 이 긴 책에 담긴 사소한 모든 요점들을 다루는 것이 아니다. 예를 들어, 나는 하나님의 마음에 합한 사람인 다윗에 관한 문제를 말할 부담이 없다. 그보다 사도행전 라이프 스타디에서 나의 부담은 하나님의 신약 경륜에 관한 중요한 모든 요점들을 다루는 것이다.

 

사도행전은 단지 행적들에 관한 것만이 아니다. 이 책은 우리에게 하나님의 분배, 하나님의 경륜, 하나님의 영원한 경륜 안에 있는 안배를 보여 주는 책이다.

 

기적들과 표적들은 육체가 되시고 십자가에 못 박히시고 부활하시고 승천하신 그리스도에 대한 하나님의 중심적인 증거의 일부가 아니며, 그분의 완전한 구원의 일부도 아니다. 그보다 표적들과 기적들은 단지 사도들이 전파하고 공급한 것이 사람에게 속한 것이 아니라 절대적으로 하나님께 속한 것임을 입증하는 증거일 뿐이다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 39, 328-329쪽)

 

그리스도께서 부활하신 날 이른 아침에 은밀하게 아버지께로 승천하셨다는 것을 많은 그리스도인들이 모르고 있다. 물론 그분은 사십 일 후에 공개적으로 승천하셨다. 부활하신 그날에 주님은 아버지 하나님의 만족을 위해 하나님의 수확물 중 첫 열매로 자신을 드리시려고 하늘로 올라가셨다. 그것은 은밀한 승천이었다. 오순절 날은 오십 일 후였다.

 

이미 지적했듯이 오순절은 맥추절이라고 불리기도 했던 칠칠절의 성취였다. 맥추절은 부활하신 그리스도께서 산출하신 풍성한 소산물에 대한 누림을 예표한다. 오순절은 사실상 수확을 가리키며 이 수확은 부활하신 그리스도의 모든 풍성에 대한 누림을 예표한다는 사실에 충분한 주의를 기울이는 성경 독자들은 많지 않다. 이 풍성한 소산물은 사실상 모든 것을 포함하신 영이다.

 

그리스도를 첫 열매로 누린 후에 제자들은 더 나아가 오순절 날 그분을 수확물로 누렸다. 본질적인 영을 누리는 것은 첫 열매 한 단의 누림을 갖는 것이다. 그러나 경륜적인 영을 누리는 것은 드러내어 공개적으로 그리스도를 수확물로 누리는 것이다.

 

우리는 그리스도를 수확물로 누리는 것을 소홀히 하지 말아야 한다. 어떤 사람들은 주님께서 부활하신 날 아침에 주님을 만났던 마리아나, 적어도 주님께서 부활하신 날 저녁에 주님을 만났던 제자들처럼 되기를 원할지도 모른다. 우리 모두는 맥추절이신 그리스도에 대한 충만한 누림이 필요하다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 6, 54-55, 57쪽)

 

계속해서 베드로는 사도행전 1장 17절에서 유다에 대해 “유다는 우리들 가운데 한 사람으로서 이 사역의 한 몫을 담당했던 사람입니다.”라고 말했다. 25절에서도 언급된 ‘이 사역’은 예수님을 증언하는 사역이다(행 1:8). 비록 사도들이 열두 명이었지만 그들의 사역은 유일하게 하나였다. 그들의 사역은 ‘이 사역’, 곧 그리스도의 몸의 원칙 안에 있는 단체적인 사역이었다. 모든 사도들은 어떤 종교나 교리나 실행을 증언하지 않고, 육체가 되시고 부활하시고 승천하셨으며 만유의 주님이 되신 예수 그리스도의 증거만을 짊어지는 동일한 사역을 수행했다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 5, 49쪽)

 

It is not my burden in this Life-study of Acts to cover all the minor points contained in this long book. For example, I am not burdened to speak on such a matter as David being a man according to God’s heart. Rather, my burden in this Life-study is to cover all the crucial points regarding God’s New Testament economy.

 

Acts is not merely concerned with acts. This is a book showing us God’s dispensation, God’s economy, God’s arrangement in His eternal economy.

 

Wonders and signs are not part of God’s central testimony of the incarnated, crucified, resurrected, and ascended Christ; neither are they part of His full salvation. Rather, signs and wonders are only evidences that what the apostles preached and ministered was absolutely of God, not of man.

 

Many Christians do not realize that Christ secretly ascended to the Father early in the morning on the day of His resurrection. Of course, He ascended openly forty days later. On the day of His resurrection the Lord went to the heavens to offer Himself as the firstfruits of God’s harvest for the satisfaction of God the Father. That was a secret ascension. The day of Pentecost was fifty days later.

 

As we have pointed out, the feast of Pentecost was the fulfillment of the feast of Weeks, which was also called the feast of Harvest. The feast of Harvest typifies the enjoyment of the rich produce brought in by the resurrected Christ. Not many readers of the Bible pay adequate attention to the fact that Pentecost actually refers to the harvest and that the harvest typifies the enjoyment of all the riches of the resurrected Christ. This rich produce is actually the all-inclusive Spirit.

 

After enjoying Christ as the firstfruits, the disciples went on to enjoy Him as the harvest on the day of Pentecost. To enjoy the essential Spirit is to have the enjoyment as the sheaf of the firstfruits. But to enjoy the economical Spirit is to have the enjoyment of Christ as the harvest in an open, public way.

 

We should not neglect the enjoyment of Christ as the harvest. Some may want to be like Mary, who met with the Lord on the morning of His resurrection, or at least like the disciples, who met with Him in the evening. We all need the full enjoyment of Christ as the feast of Harvest.

 

Speaking of Judas, Peter goes on to say inverse 17, “For he was numbered among us, and was allotted his portion of this ministry.” This ministry, mentioned also in verse 25, is the ministry to bear the testimony of Jesus (v. 8). Though the apostles were twelve in number, their ministry was uniquely one?this ministry, a corporate ministry in the principle of the Body of Christ. All the apostles carried out the same ministry to bear the testimony not of any religion, doctrine, or practice, but uniquely of the incarnated, resurrected, and ascended Jesus Christ, the Lord of all. (Life-study of Acts, pp. 331-332, 47, 49, 40)

Further Reading: Life-study of Acts, msgs. 1, 5-6

추가로 읽을 말씀: 사도행전 라이프 스타디 메시지 1

사도행전 라이프 스타디 메시지 5

사도행전 라이프 스타디 메시지 6

 

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 


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