행<7>-(39) 하나님의 왕국은 한 인격,주 예수 그리스도자신이다. 바리새인들이 왕국에 관해 질문했을 때 예수님께서 하나님의 왕국은 볼 수 있게 오는 것이 아니라 하나님의 왕국이 예수님 앞에 서있는 그들 가운데..
사도행전
2013-04-16 , 조회 (72) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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눅 17:20-21 …“하나님의 왕국은 볼 수 있게 오는 것이 아닙니다. … 왜냐하면 하나님의 왕국이 여러분 가운데 있기 때문입니다.”

행 20:25 보십시오, 내가 여러분 가운데 두루 다니며 그 왕국을 선포하였으나, 이제 여러분 모두가 내 얼굴을 다시 보지 못하리라는 것을 내가 압니다.

Luke 17:20-21 …The kingdom of God does not come with observatio…For behold, the kingdom of God is in the midst of you.

Acts 20:25 And now, behold, I know that you all, among whom Ihave gone about proclaiming the kingdom, will seemy face no more.

하나님의 왕국에 관한 바울의 주요 사상은 무엇이었는가? 이것을 알고자 한다면, 우리는 신약에 따르면 하나님의 왕국이 보이는 물질적인 영역이 아니라는 것을 깨달아야 한다. 사실상 하나님의 왕국은 한 인격, 주 예수 그리스도자신이다. 바리새인들이 왕국에 관해 질문했을 때 예수님께서 이렇게 대답하셨다. “하나님의 왕국은 볼 수 있게 오는 것이 아닙니다.‘ 보아라, 여기 있다!’ 혹은 ‘저기있다!’라고도 말하지 못할 것인데, 왜냐하면 하나님의 왕국이 여러분 가운데 있기 때문입니다.”(눅 17:20-21) 문맥이 입증하듯이, 하나님의 왕국은 바리새인들 가운데 계신 구주 자신이다. 구주께서 계신 곳마다 하나님의 왕국이 있다. 이러한 이유 때문에 주님은 왕국이 바리새인들 가운데 있다고 말씀하실 수 있었다. 누가복음 17장 20절에 있는 주님의 말씀이 가리키듯이, 이 왕국은 볼 수 있게 오는 것이 아니다. 즉, 왕국은 영적인 것이지 물질적이거나 눈에 보이는 것이 아니다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 40, 339-340쪽)

What…was Paul’s main thought concerning the kingdom of God? If we would know this,we need to realize that according to the New Testament the kingdom of God is not a visible, material realm. Actually, the kingdom of God is a person, the Lord Jesus Christ Himself.When Hewas questioned by the Pharisees about the kingdom, “He answered them and said, The kingdom of God does not come with observation; nor will they say, Behold, here it is! or,There!For behold, the kingdom of God is in the midst of you”(Luke 17:20-21). As the context proves, the kingdom of God is the Savior Himself, who was in the midst of the Pharisees. Wherever the Savior is, there is the kingdom of God. This was the reasonHe could say that the kingdom was in the midst of the Pharisees. As

the Lord’s word in Luke 17:20 indicates, this kingdom does not come with observation; that is, it is spiritual,not material and visible.(Life-study of Acts, pp. 342-343)

사복음서에서 주 예수님은 그분 자신을 왕국의 씨로 제자들 속에 심으셨다. 이 왕국의 씨의 발전은 사도행전에서 시작되며 모든 서신들에서 계속된다. 이 발전은 요한계시록에서 최종 완결, 곧 수확에 도달한다. 주님의 말씀과 바울의 이해에 따르면, 하나님의 왕국은 물질적인 영역이 아니다. 그보다 왕국은 영적이고 신성한 것이며, 심지어 인격적인 것이다. 왕국은 하나님께서 선택하신 사람들의 마음속에 심겨진 씨이신 그리스도이다. 우리의 마음은 왕국의 씨가 심겨지는 토양이며, 그곳에서 이 씨가 발전한다. 이미 지적했듯이, 왕국의 씨는 복음서들에서 뿌려지고, 사도행전과 서신서들에서 발전하며, 요한계시록에서 수확으로 완결된다. 이것이 하나님의 왕국에 대한 합당한 정의이다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 40, 339-340쪽)

 

승천하신 그리스도께서 그분의 번식을 수행하시는 동안 그분의 주된 일은 싸우는 것이 아니다. 승천하신 주님의 일은 싸우는 것보다는 주로 온 땅에 그분 자신을 번식하는 것이다. 주님의 회복 안에는 여러 다른 피부색, 곧 검은색, 흰색, 갈색, 노란색, 붉은색의 사람들이 있다. 우리 모두는 그리스도의 번식의 일부이다. 우리는 승천 안에 계신 부활하신 그리스도에 의해 산출되었다.

 

번식은 산출의 문제이다. 그러므로 번식한다는 것은 산출하는 것이다. 승천 안에 계신 부활하신 그리스도의 번식은 교회들을 산출한다. 교회들은 승천 안에 계신 부활하신 그리스도의 산출물이다. 그러므로 교회들은 그리스도의 번식에서 비롯된 산출물이다. 사도행전에서 ‘교회’라는 단어가 최초로 언급된 곳은 5장 11절이다. 그 이후로 이 책은 교회에 대해 여러 차례 말하고 있다(행 8:1, 3, 9:31, 11:22, 26, 12:1, 5, 13:1, 14:23, 27, 15:3, 4, 22, 41, 16:5, 18:22, 20:17, 28).

 

승천 안에 계신 부활하신 그리스도에 의해 산출된 교회들은 하나님의 왕국이다. 왕국에 관하여 우리는 하나님의 왕국이 오늘날 존재하지 않는다고 주장하는 사람들의 가르침을 따라서는 안 된다. 그러한 가르침에 따르면, 왕국은 일시적으로 중단 되었고 교회시대가 끝난 뒤에 온다. 사도행전에서 우리는 교회들과 하나님의 왕국이 함께 한다는 것을 본다. 사실상 교회들이 실지적으로 하나님의 왕국이다. 사도행전에서 하나님의 왕국은…거듭 언급된다.

 

지금까지 우리는 신약에서 등뼈의 위치에 있는 사도행전의 주제에 깊은 인상을 받아야한다. 사도행전은 승천 안에 계신 그리스도께서 그분 자신을 번식하심으로 오늘날 이 땅에 있는 하나님의 왕국인 교회들을 산출하고 계시다는 것을 계시한다. 사도행전에 뒤이어 서신서들이 나온다. 사도행전의 계속인 서신서들은 성도들을 온전하게 함으로 교회들이 그리스도의 몸으로 완전히 건축될 수 있도록 한다. 이러한 온전하게 함과 건축의 최종 완결은 새 예루살렘일 것이다. 만일 우리가 신약에서 사도행전이 차지하고 있는 위치를 본다면 우리는 신약의 등뼈인 이 책이 중대한 위치에 있다는 것을 깨닫게 될 것이다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 2, 22-23쪽)

 

In the four Gospels the Lord Jesus sowed Himself as the seed of the kingdom into His disciples. The development of this kingdom seed begins in Acts and continues in all the Epistles. This development reaches its consummation?the harvest?in the book of Revelation. According to the Lord’s word and Paul’s understanding, the kingdom of God is not a material realm. Rather, the

kingdom is spiritual, divine, and even personal. The kingdom is Christ as the seed sown into the hearts of His chosen people. Our hearts are the soil into which the kingdom seed is sown and in

which this seed develops. As we have pointed out, the seed of the kingdom is sown in the Gospels, it develops in Acts and the Epistles, and it consummates with the harvest in Revelation. This is the proper definition of the kingdom of God.

As the ascended Christ is carrying out His propagation, His main work is not fighting. Instead of fighting, the ascended Lord’s work is mainly propagating Himself throughout the earth. In the Lord’s recovery we have people of different colors: black, white, brown, yellow, and red. We all are part of Christ’s propagation. We have been produced by the resurrected Christ in His ascension.

 

Propagation is a matter of production. To propagate, therefore, is to produce. The propagation of the resurrected Christ in His ascension produces the churches.The churches are the produce of the resurrected Christ in His ascension. Hence, the churches are the produce of Christ’s propagation. The first mention of the word “church” in Acts is in 5:11. Thereafter, this book speaks of the church many times (8:1, 3; 9:31; 11:22, 26; 12:1, 5; 13:1; 14:23, 27; 15:3, 4, 22, 41; 16:5; 18:22; 20:17, 28).

 

The churches produced by the resurrected Christ in His ascension are the kingdom of God. Concerning the kingdom, we should not follow the teachings of those who claim that the kingdom of God is not present today. According to such teachings, the kingdom has been suspended and will come after the church age. In the book of Acts we see that the churches and the kingdom of God go together. In fact, the churches actually are the kingdom of God. In Acts the kingdom of God is…mentioned [repeatedly].

 

By now we should be impressed with the subject of the book of Acts, a book that stands as the backbone of the New Testament. Acts unveils Christ in His ascension propagating Himself to produce the churches, which are the kingdom of God on earth today. Following the book of Acts, we have the Epistles. The Epistles, as the continuation of Acts, edify the saints so that the churches may be fully built up as the Body of Christ. The consummation of this edifying and building up will be the New Jerusalem. If we see the place occupied by the book of Acts in the New Testament, we shall realize that this book,the backbone of the New Testament, stands in a crucial position. (Life-study of Acts, pp. 343, 11-12)

Further Reading: Life-study of Acts, msgs. 2, 40

추가로 읽을 말씀: 사도행전 라이프 스타디 메시지 2

사도행전 라이프 스타디 메시지 40

 

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 

 


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