행<8>-(43) 네 종류의 메뚜기들(네 제국들)의 황폐케 함이 진행되고 있는 동안, 하나님은 육체 되시고, 십자가에 못 박히시고,부활하시고,승천하신 그분 자신을,곧 과정을 거쳐 완결되신 삼일 하나님이신 그영을...
사도행전
2013-04-16 , 조회 (164) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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욜 1:4 풀무치가 남긴 것은 메뚜기가 갉아 먹고, 메뚜기가 남긴 것은 누리가 썰어 먹고, 누리가 남긴 것은 황충이 말끔히 먹어 버렸다.

2:28 “그런 다음에, 내가 내 영을 모든 육체 위에 부어 줄 것이다. 그래서 너희의 아들딸들은 예언할 것이고, …

Joel 1:4 What the cutting locust has left, the swarming locust has eaten; and what the swarming locust has left, the licking locust has eaten; and what the licking locust has left, the consuming locust has eaten.

2:28 And afterward I will pour out My Spirit upon all flesh, and your sons and your daughters shall prophesy…

요엘서는…B.C. 606년부터 천년 왕국까지의 인류 역사를 다루고 있다. 요엘서에 있는 주된 계시는 하나님께서 네 종류의 메뚜기들로 상징된 네 제국을 일으키셔서 … 하나님의 선민인 소국(小國) 이스라엘을 황폐하게 하셨다는 것이다. 오늘날에도 이러한 황폐하게 함은 여전히 계속되고 있다. …그러한 역사가 진행되고 있는 동안, 하나님은 육체 되시고, 십자가에 못 박히시고, 부활하시고, 승천하신 그분 자신을, 곧 과정을 거쳐 완결되신 삼일 하나님이신 그 영을 그리스도의 믿는 이들 위에 쏟아 부으셨다. 그렇게 쏟아 부으신 결과로 교회가 산출되었고, 비밀의 시대가 열렸다. 교회에 관한 모든 것은 비밀이며, 이 비밀은 그리스도의 나타남이다. 이제 우리는 그리스도의 마지막 나타남을 이끌어 옴으로 복원의 시대, 곧 천년왕국을 가져오기 위해 비밀스런 방식으로 이곳 교회 안에서 일하고 있다. 천년왕국은 새 예루살렘이 있는 새 하늘과 새 땅의 서곡일 것이다. 이것이 요엘서에 있는 계시이다. (호세아-말라기 라이프 스타디, 메시지 12, 93-94쪽)

Joel…covers human history from 606 B.C. to the millennium. Amajor revelation in Joel is that God has raised up four empires symbolized by four kinds of locusts…to devastate the one small nation of Israel, God’s elect. Today this devastation is still going on. …While such a history was proceeding, God poured out Himself as the incarnated, crucified, resurrected, and ascended One, the processed and consummated Triune God as the Spirit, upon the believers of Christ. That outpouring produced the church and began the age of mystery. Everything concerning the church is a mystery, and this mystery is the manifestation of Christ. Now we are here in the church doing things in a mysterious way to usher in the final appearing of Christ to bring in the age of restoration, the thousand-year kingdom, which is the prelude to the new heaven and the new earth with the New Jerusalem. This is the revelation in the book of Joel. (Life-study of the Minor Prophets, p. 81)

요엘서에서 우리는 하나님의 역사와 사람의 역사와 하나님의 경륜의 역사를 본다. 네 종류의 메뚜기들이 일으켜져 그렇게 오랫동안 이스라엘을 소모시킨 것은 하나님의 경륜에 따른 것으로서, 이것은 하나님께서 이스라엘을 통해 인류 안으로 육체 되어 오심으로써 그분의 경륜을 성취하시기 위한 것이다. 그리고 로마 제국의 도움으로 그리스도는 이 땅에 사셨고, 십자가에 못 박히셨으며, 부활하심으로 확장되시어 교회를 산출하셨다. 이 모든 것은 하나님께서 하나의 표현, 즉 그리스도의 유기적인 몸을 얻는 그분의 경륜을 성취하시기 위한 것이었다. …이것이 하나님의 경륜에 따른 우주의 역사이다.

 

이 우주 가운데는 두 가지 역사가 있는데, 하나는 사람의 역사이고 다른 하나는 신성한 역사, 하나님의 역사이다. … 우리가 인간 역사 속에서 일어나는 신성한 역사를 알고자 한다면, 우리는 먼저…영원하신 삼일 하나님께서 그분 자신 안에서 경륜을 세우셨다는 것을 깨달아야 한다. 하나님은 그분의 경륜에 따라 그분 자신을 사람 안으로 넣는 일을 하시어 사람과 하나 되시고, 사람의 생명과 생명 공급과 모든 것이 되시기를 원하시며, …하나님과 사람으로 이루어진 단체적인 한 실체를 얻으시어 영원토록 그분의 표현이 되게 하시기를 원하신다.

 

신성한 역사는 그리스도의 육체 되심과 인생으로 계속 되었다. …이 땅에서의 생활과 사역의 마지막에 주 예수님은 자원하여 십자가로 가셨다. 그분의 십자가에서의 죽음은 옛 창조물을 종결하고 모든 문제를 해결한 대속의 죽음, 모든 것을 포함한 죽음이었다. 그분의 죽음은 그분을 부활 안으로 이끌었다. …그리스도의 부활을 통하여 수많은 사람들이 하나님에 의해 태어나고 거듭나서(벧전 1:3) 하나님의 아들들이 되고, 삼일 하나님의 단체적인 표현인 그리스도의 몸인 교회의 지체들이 되었다. … 오늘날 교회는 그리스도의 나타남의 확장이다. 그러므로 교회 또한 … 외적인 인간 역사 속에 있는 신성한…역사의 일부이다.

 

이 시대 마지막에 … 두 인물, 곧 외적인 인간 역사에 속한 인물인 적그리스도와 내재적이고 신성한 역사에 속한 인물이신, 이기는 이들과 함께하시는 그리스도의 만남이 있을 것이다. 신성한 역사에 속한 인물께서 인간 역사에 속한 인물을 패배시키실 것이며, 그를 불못으로 던져 넣으실 것이다(계 19:20). 그리고 이어서 천년왕국이 임할 것이다. 결국 이 왕국은 새 하늘과 새 땅에 있는 새 예루살렘으로 완결될 것이다. 새 예루살렘은 하나님의 역사의 궁극적이며 최종적인 단계일 것이다.

 

우리 모두는 인간 역사 안에서 태어났지만 신성한 역사 안에서 다시 태어나 거듭났다. …만일 우리의 삶이 이 세상 가운데 있다면, 우리는 인간 역사 가운데 살고 있는 것이다. 그러나 우리가 교회 안에서 살고 있다면, 우리는 신성한 역사 안에서 살고 있는 것이다. 교회생활 안에서 하나님의 역사는 우리의 역사이다. 이제 두 편, 하나님과 우리가 하나의 역사, 곧 신성한 역사를 갖고 있다. 이것이 교회생활이다. (호세아-말라기 라이프 스타디, 메시지15, 112-116쪽)

 

In Joel we see the history of God, of man,and of God’s economy. It was according to God’s economy that the four kinds of locusts were raised up to consume Israel for so many years in order that He could fulfill His economy by being incarnated into humanity through Israel. Then with the help of the Roman Empire, Christ lived on earth, was crucified, and was resurrected to be enlarged, to produce the church. All of this was…that God could fulfill His economy to have an expression, the organic Body of Christ.…This is the universal history according to God’s economy.

 

In this universe there are two histories: the history of man, the human history, and the history of God, the divine history.…If we would know the divine history that takes place within the human history, we first need to realize that…[within Himself, the eternal Triune God] made an economy. According to His economy, God wants to work Himself into man to be one with man, to be man’s life, life supply, and everything…to have a corporate entity, composed of God and man, to be His expression for eternity.

The divine history continued with the incarnation and human living of Christ.…At the end of His life and ministry on earth, the Lord Jesus went willingly to the cross. His crucifixion was a vicarious death, an all-inclusive death which terminated the old creation, and solved all problems. His death us hered Him into resurrection.…Through Christ’s resurrection millions were begotten, regenerated, by God (1 Pet. 1:3) to be sons of God and to be members of the Body of Christ, the church…as the corporate expression of the Triune God. The church today is the enlargement of the manifestation of Christ. Thus, the church also is part of the divine history…within the outward, human history.

 

At the end of this [age]…there will be the meeting of two figures? Antichrist, a figure in the outward, human history, and Christ with His overcomers, the Figure in the intrinsic, divine history. The Figure in the divine history will defeat the figure in the human history and then cast him into the lake of fire (Rev. 19:20). Following this, the thousand-year kingdom will come. Eventually, this kingdom will consummate in the New Jerusalem in the new heaven and new earth. The New Jerusalem will be the ultimate, the consummate, step of God’s history.

 

We all were born in the human history, but we have been reborn, regenerated, in the divine history.…If our living is in the world, we are living in the human history. But if we are living in the church, we are living in the divine history. In the church life God’s history is our history. Now two parties?God and we?have one history, the divine history. This is the church life.

(Life-study of the Minor Prophets, pp. 99-102)

Further Reading: The Jubilee, ch.1; Life-study of the Minor Prophets, msgs. 13-15

추가로 읽을 말씀: 희년 1장

호세아-말라기 라이프 스타디 메시지13

호세아-말라기 라이프 스타디 메시지14

호세아-말라기 라이프 스타디 메시지15

 

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 


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