눅<12>-(70) 누가복음 10장 34절과 35절은 …부드러운 치료와 구원하는 돌봄을 베푸심으로 그의 긴급한 필요를 완전히 채워 주는 사마리아인의 행동을 묘사해 준다.상처를 싸매는 것은 그분께서 그를 치료하신...
누가복음
2013-05-29 , 조회 (100) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
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눅 10:33-34 그러나 한 사마리아인이 여행을 하다가 그에게 와서, 그를 보고 불쌍히 여겨, 다가가서 그의 상처에 기름과 포도주를 붓고 싸맨 다음, 자기 짐승에 태워 여관으로 데리고 가서 그를 돌보아 주었으며,

Luke 10:33-34 But a certain Samaritan, who was journeying, came upon him; and when he saw him, he was moved with compassion; and he came to him and bound up his wounds and poured oil and wine on them. And placing him on his own beast, he brought him to an inn and took care of him.

선한 사마리아인의 비유에서(눅 10:25-37) 그리스도는 동정심이 많은 사마리아인으로 묘사되시어, … 타락하고 율법으로 얻어맞은 죄인을 불쌍히 여겨 돌보아 주신다. … 누가복음 10장 30절은 “어떤 사람이 예루살렘에서 여리고로 내려가다가 강도들을 만났는데, 강도들이 그의 옷을 벗기고 때려, 반쯤 죽게 된 것을 버려두고 가 버렸습니다.”라고 말한다. … ‘강도들’은 율법적인 유대 율법 교사들을 상징하는데(요 10:1), 그들은 율법을 사용하여(고전 15:56) 율법 준수자들을 강탈하고 … 그들을 죽은 상태로 버려둔다(롬 7:11, 13).

 

이 사마리아인은 … 유대교 강도들에게 상처받은 희생자가 비참한 상태로 누워 죽어 가고 있는 곳에 내려오셨다. 사마리아인은 그 사람을 보시고 신성을 지닌 그분의 인성 안에서 불쌍히 여기는 마음이 드셨다.

 

누가복음 10장 34절과 35절은 옷이 벗겨지고 매 맞은 사람에게 부드러운 치료와 구원하는 돌봄을 베푸심으로 그의 긴급한 필요를 완전히 채워 주는 사마리아인의 행동을 묘사해 준다. … 상처를 싸매는 것은 그분께서 그를 치료하신 것을 가리킨다. 상처에 기름과 포도주를 붓는 것은 그에게 성령과 신성한 생명을 주시는 것을 상징한다. 사람-구주께서 우리에게 오셨을 때 그분은 우리의 상처에 그분의 영과 신성한 생명을 부어 주셨다. 성령과 신성한 생명은 모든 믿는 이가 받은 초기의 은사들이다(고전 1:7). 이 은사들은 모두 우리를 치료하기 위해 주어졌다.

 

누가복음 10장 34절 하반절은 … 그분께서 그를 교회에 데리고 가셔서 교회를 통해 돌보시는 것을 가리킨다. 오늘날 지방 교회는 ‘여관’이며, 사람-구주는 이 여관을 통해 우리를 돌보신다. (신약의 결론, 영문판, 2831-2833쪽)

 

In the parable of the good Samaritan (Luke 10:25-37) Christ is portrayed as a compassionate Samaritan…[taking] care of the fallen and law-stricken sinner with compassion.…Verse 30 says, “A certain man was going down from Jerusalem to Jericho, and he fell among robbers, who having both stripped him and beaten him, went away, leaving him half dead.”…The “robbers” signify the legalistic teachers of the Judaic law(John 10:1),who used the law (1 Cor. 15:56) to rob the law keepers…[and leave them] in a dead condition (Rom. 7:11, 13).

 

This Samaritan…came down to the place where the wounded victim of the Judaizing robbers was in his miserable and dying condition. When He saw him He was moved with compassion in His humanity with His divinity.

 

Luke 10:34 and 35 describe the Samaritan’s actions in rendering to the stripped and beaten one tender healing and saving care, fully meeting his urgent need.…The binding up of the wounds indicates that He healed him. Pouring oil and wine on the man’s wounds signifies giving him the Holy Spirit and the divine life.

 

When the Man-Savior came to us, He poured His Spirit and His divine life on our wounds. The Holy Spirit and the divine life are the initial gifts received by all the believers (1 Cor. 1:7). Both of these gifts have been given to us for our healing.

 

Luke 10:34b…indicates that He brought him to the church and took care of him through the church. Today the local church is an “inn” through which the Man-Savior takes care of us. (The Conclusion of the New Testament, pp. 2831-2833)

 

누가복음 15장 4절부터 7절까지에서 그리스도는 양을 찾는 분으로, 잃어버린 양을 찾으려고 애쓰는 분으로 묘사되신다. … 양을 찾는 사람이 잃어버린 양을 찾으러 광야로 간 것은 아들께서 … 이 땅에 오셔서 사람들과 함께하시며(요 1:14) … 잃어버린 양인 죄인을 찾아 집으로 데려오시는 것을 가리킨다.

 

돌아온 탕자의 비유는 하나님의 구원에 두 방면, 곧 제일 좋은 겉옷으로 상징된 외적이고 객관적인 방면과 살진 송아지로 상징된 내적이고 주관적인 방면이 있다는 것을 보여 준다(눅 15:22-23). 우리의 의이신 그리스도는 우리의 외적인 구원을 위한 분이시고, 우리의 생명과 생명 공급이신 그리스도는 우리의 내적인 구원을 위한 분이시다. 탕자는 아버지의 집에 돌아온 후 하나님께서 그분의 구원 안에서 준비해 두신 모든 풍성을 누렸다.

 

누가복음 17장 20절부터 24절까지는 그리스도께서 하나님의 왕국이심을 계시한다. … 그리고 마가복음 4장은 그리스도께서 믿는 이들 안에 뿌려져 하나님의 왕국으로 발전하는 하나님의 왕국의 씨이심을 계시한다. 마가복음 4장 3절은 “들으십시오! 씨를 뿌리는 사람이 뿌리러 나가서”라고 말한다. 여기서 씨를 뿌리는 사람은 하나님의 아들이신 주 예수님을 상징하는데, 이분은 그분 자신을 그분의 말씀 안에 있는 생명의 씨로서(막 4:14) 사람들의 마음 안에 뿌리시어 그들 안에서 자라고 사시며 그들 안에서 표현되신다.

 

이러한 왕국은 교회 안에 있는 믿는 이들 안에 있다. “왜냐하면 하나님의 왕국은 먹는 것과 마시는 것이 아니라 의와 화평, 그리고 성령 안에 있는 기쁨이기 때문입니다.”(롬 14:17) 이 구절은 현시대의 교회가 하나님의 왕국이라는 것을 분명히 입증한다. 왜냐하면 이 구절이 속해 있는 문맥이 현시대에서의 교회생활을 다루고 있기 때문이다.

 

누가복음에 있는 그리스도에 대한 체험과 누림의 마지막 방면은 그리스도께서 구약에 예언된 분이시라는 것이다. 누가복음 24장 27절은 “모세와 모든 신언서에서부터 시작하여 성경 전체에 걸쳐 자신에 관한 기록들을 분명하게 설명해 주셨다.”라고 말한다.

 

누가복음 24장 47절은 “죄들이 용서받을 수 있는 회개가 예루살렘에서 시작하여 모든 민족에게 그리스도의 이름으로 선포될 것이라고 하였습니다.”라고 말한다. 이 구절은 구약에 예언되신 분이신 그리스도께서 회개를 통해 죄들이 용서받을 수 있도록 믿는 이들이 영접할 수 있는 분이심을 가리킨다. (신약의 결론, 영문판, 2835, 2837, 2841쪽)

 

[In Luke 15:4-7] Christ is portrayed as a sheep-finder, as a man seeking and finding the lost sheep.…The sheep-finder’s going into the wilderness to seek the lost sheep indicates that the Son has come to the world to be with men(John 1:14)…to find the sinner as a lost sheep and to bring it back home.

 

The parable of the returned prodigal shows us that God’s salvation is of two aspects: the outward objective aspect signified by the best robe and the inward subjective aspect signified by the fattened calf [Luke 15:22-23]. Christ as our righteousness is for our outward salvation; Christ as our life and life supply is for our inward salvation. After coming back to his father, the prodigal son enjoyed all the riches of God’s provision in His salvation. Luke 17:20-24 reveals that Christ is the kingdom of God… [and]Mark 4 reveals that Christ is the seed of the kingdom of God sown into the believers to develop into God’s kingdom. Verse 3 says, “Behold, the sower went out to sow.”The sower here signifies the Lord Jesus, the Son of God, who came to sow Himself as the seed of life in His word (v. 14) into men’s hearts that He might grow and live in them and be expressed from within them. Such a kingdom is within the believers in the church.

 

“The kingdom of God is not eating and drinking, but righteousness and peace and joy in the Holy Spirit”(Rom.14:17).This verse is a strong proof that the church in the present age is the kingdom of God, because the context deals with the church life in the present age. The last aspect of the experience and enjoyment of Christ in the Gospel of Luke concerns His being the One prophesied in the Old Testament. Luke 24:27 says, “Beginning from Moses and from all the prophets, He explained to them clearly in all the Scriptures the things concerning Himself.”

 

Verse 47 says, “That repentance for forgiveness of sins would be proclaimed in His name.” This verse indicates that Christ as the One prophesied in the Old Testament is for the believers to receive through repentance for forgiveness of sins. (The Conclusion of the New Testament, pp. 2835, 2837-2841)

 

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 


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