행<11>-(61) 사도행전 9장에서 바울은 오늘날 복음 전파를 위한 훌륭한 본을 세웠다. 우리가 복음을 전파할 때 성경의 어떤 부분을 사용하든 그 주제가 무엇이든, 그리스도의 인격과 그리스도의 일을 강조해야 한다.
사도행전
2013-05-31 , 조회 (70) , 추천 (0) , 스크랩 (0)
출처
원문

행 9:20 곧바로 … 예수님께서 하나님의 아들이시라는 것을 선포하니,

22 … 사울은 … 예수님께서 그리스도이시라는 것을 증명하여, 다마스쿠스에 사는 유대인들을 당황하게 하였다.

17:18 … 또 어떤 사람들은“다른 나라 신들을 전하는 사람인가 봅니다.”라고 하였다. 이것은 바울이 예수님과 부활을 복음으로 전하고 있었기 때문이다.

Acts 9:20 And immediately he proclaimed Jesus…that this One is the Son of God.

22 …And he confounded the Jews dwelling in Damascus by proving that this One is the Christ.

17:18 …And others [said], He seems to be an announcer of foreign deities?because he was announcing Jesus and the resurrection as the gospel.

빌립의 복음 전파에 관하여 사도행전 8장 12절은 그가 ‘하나님의 왕국과 예수 그리스도의 이름을 복음으로’ 전했다고 말한다. …빌립은 그리스도를 좋은 소식으로 전했다. 즉, 그는 그리스도를 복음으로 전했다. 바꿔 말해서 그는 그리스도를 전파했고, 그리스도가 그의 복음이었다.

 

사도행전 8장 12절은 또한 빌립이 주 예수님께서 하신 것처럼 하나님의 왕국을 복음으로 전파했다는 것을 가리킨다(막1:14-15, 눅4:43). 빌립처럼 우리도 예수 그리스도이자 하나님의 왕국인 복음을 전파해야 한다. 사실 우리는 하나님의 왕국이신 예수 그리스도를 전파해야 한다.

 

복음서들에서 주님 자신은 왕국의 씨이셨다. 사도행전에서 우리는 이 씨가 확산되는 것을 본다. 특히 이 씨는 빌립이 예수 그리스도와 하나님의왕국의 복음을 전파하는 것을 통해 확산되었다. (사도행전 라이프 스타디, 메시지 22, 186-187쪽)

Concerning Philip’s gospel preaching, Acts 8:12 tells us that he “announced the gospel of the kingdom of God and of the name of Jesus Christ.”…Philip preached Christ as the good news; he preached Christ as the gospel.In other words, he preached Christ, and Christ was his gospel.

 

Acts 8:12 also indicates that Philip preached the kingdom of God as the gospel…just as the Lord did (Mark 1:14-15; Luke 4:43). Like Philip, we should preach the gospel that is Jesus Christ and also the kingdom of God. In fact, we should preach Jesus Christ as the kingdom of God.

 

In the Gospels the Lord Himself was the seed of the kingdom. In Acts we see the spreading of this seed. In particular, this seed spread through Philip’s preaching the gospel of Jesus Christ and the kingdom of God. (Life-study of Acts, pp. 182-183)

누가는 사울의 전환에 관하여 자세하게 말해 주지 않는다. 그럼에도 불구하고 우리가 볼 수 있는 것은 주 예수님께서 사울에게 충분한 복음을 전하셨다는 것이다. 사울은 참으로 복음을 들었다. 어떤 사람들은 어떻게 이렇게 말할 수 있느냐고 의아해 할지도 모른다. 그들은 하늘에서 난 음성이 십자가에서의 죽음, 구속하는 피, 부활에 관해 아무것도 말하지 않았다는 점을 지적할지도 모른다. 그러나 우리는 예수님이라는 이름이 충분한 복음임을 알아야 한다.

 

사도행전 9장에서 바울은 오늘날 복음 전파를 위한 훌륭한 본을 세웠다. 우리가 복음을 전파할 때 성경의 어떤 부분을 사용하든 그 주제가 무엇이든, 항상 우리는… 그리스도의 인격과 그리스도의 일을 강조해야 한다. 그러나 오늘날 전파되는 대부분의 복음이 … 모호하고도 일반적이다. 사람들은 예수님께서 구주이시고 구속자라는 말을 듣긴 해도, 그리스도의 두 가지 기본적인 방면이 충분히 강조되지 않는 것 같다. 우리의 복음 전파는 반드시 달라야 한다. 우리는 우리가 전파하는 분께서 신성한 분이시라는 사실을 강조해야 한다. 그분은 하나님의 아들이시며, 그분의 근원은 신성하다. 또한 우리는 하나님의 위임을 수행하도록 하나님께 기름 부음 받은 분이신 그분의 일도 강조해야 한다. 이것은 우리가 하나님의 아들과 그리스도를 전해야 한다는 뜻이다.

 

사도행전11장 18절은“…하나님께서 이방인들도 회개하여 생명에 이르도록 해 주신 것입니다”라고 말한다. 이 구절에서 생명은 헬라어로 ‘조에(zoe)’인데, 영원한 생명(요일 1:2), 하나님의 생명(엡 4:18), 창조되지 않고 파괴할 수 없는 생명(히 7:16)을 말한다. 이 생명은 생명 주시는 영(고전15:45)으로서 삼일 하나님의 체현이신(골 2:9) 그리스도자신이고(요14:6, 11:25, 골3:4), 이 영은 바로 생명에 속한 것이다(롬8:2). 믿는 이들은 회개한 후에 그리스도를 믿음으로써(요3:15-16) 이 생명을 받아들이는데, 결국 이 생명으로 말미암아 그들은 완전한 구원을 받게 된다(롬 5:10). 베드로가 전파한 복음은 용서(행 5:31, 10:43)와 구원(행 2:21, 4:12)뿐 아니라, 그영(행2:38)과 생명이라는 신성한 축복도 포함한다. 사람의 죄들은 하나님께서 용서하심으로 처리되고 사람의 죽음은 하나님의 생명으로 말미암아 처리된다(요5:24, 요일3:14, 고후5:4).

 

사도행전 17장 18절에서 어떤 사람들은 바울에 대해 “다른 나라 신들을 전하는 사람인가 봅니다.”라고 말했다. 사람들이 이렇게 말한 이유는 바울이 예수님과 부활의 좋은 소식을 가져오고 있었기 때문이다. 바울이 이러한 것을 전파한 것은 그가…모든 것을 포함하신 예수 그리스도와 그분의 부활로 조성되었다는 강한 표시였다. 그는 예수님의 영으로 적셔진 사람이었다. 그러므로 그는 예수님과 부활을 전파했다.

 

우리가 복음을 전파할 때 능력이 있느냐 없느냐는 우리의 존재, 곧 우리라는 사람에 달려 있다. 만일 우리가 능력을 갖고자 한다면 우리는 모든 것을 포함하신 그리스도로 조성될 필요가 있다. 바울은 이렇게 그리스도로 조성되었기 때문에 그의 메시지로서 항상 그리스도를 전파했다.

(사도행전 라이프 스타디, 메시지25, 208, 메시지27, 223-224, 메시지32, 265, 메시지46, 396, 메시지49, 426쪽)

 

Luke does not give us the details related to Saul’s conversion. Nevertheless, we can see that the Lord Jesus preached an adequate gospel to Saul. Saul indeed heard the gospel. Some may wonder how we can say this. They may point out that the voice from heaven did not say anything about the crucifixion, the redeeming blood, or the resurrection. However, we need to realize that the name Jesus is an adequate gospel.

 

In Acts 9 Paul setup a very good pattern for our gospel preaching today. No matter what portion of the Bible we may use in preaching the gospel and no matter what the subject of our preaching may be, we must always emphasize…both the person of Christ and the work of Christ. However, much of today’spreaching…[presents the gospel] in a vague, general way. People may be told that Jesus is the Savior and the Redeemer, but there may not be the needed emphasis on the two basic aspects of Christ. Our gospel preaching must be different. We need to emphasize the fact that the One we preach is divine. He is the Son of God, and His source is divine. We should also emphasize His work as the One anointed by God to carry out His commission. This means that we should preach the Son of God and the Christ.

 

Acts 11:18 says, “…Then to the Gentiles also God has given repentance unto life.” In this verse the Greek word for “life” is zoe, referring to the eternal life (1 John 1:2), the life of God (Eph. 4:18), the uncreated, indestructible life (Heb. 7:16), which is Christ Himself (John 14:6; 11:25; Col. 3:4), the very embodiment of the Triune God (Col. 2:9), as the life-giving Spirit (1 Cor. 15:45), of which life the Spirit is (Rom. 8:2), received by the believers through their faith in Christ (John 3:15-16) after repentance for their full salvation (Rom. 5:10). The gospel preached by Peter comprises the divine blessings not only of forgiveness (Acts 5:31; 10:43) and salvation (2:21; 4:12), but also of the Spirit (2:38) and life. Forgiveness deals with people’s sins, and life, with people’s death (John 5:24; 1 John 3:14; 2 Cor. 5:4).

[Some] in Acts 17:18 said concerning Paul, “He seems to be an announcer of foreign deities.” They said this because he was bringing good news of Jesus and the resurrection. Paul’s kind of preaching was a strong indication that he was constituted…of the all-inclusive Jesus Christ and of His resurrection. He was a person saturated with the Spirit of Jesus. Therefore, he preached Jesus and the resurrection.

 

Whether or not we have power in preaching the gospel depends on our being, on our person. If we would have power, we need to be constituted of the all-inclusive Christ. Because Paul was constituted of Christ in this way, in his messages he always preached Christ.(Life-study of Acts, pp. 206-207, 222-223, 268, 400, 430-431)

Further Reading: Life-study of Acts, msgs. 22, 49

추가로 읽을 말씀: 사도행전 라이프 스타디 메시지 22

사도행전 라이프 스타디 메시지 49

출처: 한국복음서원<아침부흥 거룩한 말씀>

http://www.kgbr.co.kr/mediazone_manna.php

 


트랙백:  수신불가
추천 스크랩 전체목록